Salutare, tuturor!
Mă bucur tare mult să vă aud și să constat că împărtășim aceeași viziune despre importanța cultivării onestității și responsabilității. Cred că, pe lângă metodele voastre excelente, ar fi util să mai discutăm și despre energia și timpul pe care le investim în învățare și în comunicarea cu studenții.
De fiecare dată când observ un pas fals, încerc să văd dacă pot transforma acea situație într-o oportunitate de learning. De exemplu, în loc să confrunt studentul cu greșelile, îi pot propune să analizeze împreună de ce anumite pasaje par suspecte sau cum să-și organizeze mai bine cercetarea. Astfel, îl implic mai mult și îi dezvolt gândirea critică, încurajându-l să devină mai conștient de propriile alegeri.
Totodată, consider că e beneficial să avem și o comunicare clară și transparentă cu privire la așteptările noastre, astfel încât studenții să nu se simtă constrânși, ci motivați să producă muncă originală și sinceră. Cât despre utilizarea softurilor, pledez pentru abordarea lor ca pentru instrumente de screening, dar nu ca soluție finală – adevărata verificare vine, zic eu, dintr-o combinație între tehnologie, ochiul critic și un dialog constructiv.
Îmi place foarte mult idea de a crea un climat de încredere, în care greșelile sunt privite ca oportunități de creștere și nu ca motive de sancțiune imediată, cu excepția cazurilor grave. Astfel, studentul se va simți sprijinit și va avea mai multă deschidere să-și clarifice și să-și justifice ideile, ceea ce reduce riscurile de plagiat.
Voi cum realizați această echilibrare între verificare, educație și încurajare? Orice experiență sau truc despre cum ați reușit să construiți o astfel de relație de încredere ar fi extrem de valoros!
