Subiect: Interogații directe… sincer, nu le înțeleg rostul.
Salut! Sunt Carina, studentă în an terminal. Mă tot lovesc de interogațiile astea directe la licență și, sincer, nu văd de ce sunt necesare. Adică, înțeleg ideea de a testa cunoștințele, dar mi se pare că pun accent mai mult pe memorare mecanică decât pe înțelegerea conceptelor.
Ați mai avut și voi senzația asta? Sau poate sunt eu singura care nu le prinde logica?
Și o întrebare rapidă: cineva a încercat să se pregătească doar cu rezumate și scheme? A funcționat? Mă gândesc serios să renunț la ideea de a învăța totul pe de rost…
Mă tot gândesc… dacă scopul e să vedem dacă putem aplica ce am învățat, de ce nu se fac mai multe studii de caz sau simulări? Mi se pare că ar fi mult mai relevante.
Am avut o interogație ieri și… dezastru. Am știut materia, dar am înghețat sub presiune și am bâiguit tot timpul. Ați pățit și voi? Aveți vreun sfat să depășesc anxietatea asta?
Serios, câte ore ați pierdut cu interogațiile astea directe? Eu simt că am pierdut o grămadă de timp care puteam să-l folosesc pentru a aprofunda subiecte care chiar mă interesează.
Mă întreb dacă facultățile care nu folosesc interogații directe au studenți mai bine pregătiți pe termen lung. Ați auzit ceva despre asta?
Știu că sună a plângere, dar chiar sunt frustrată. Mi se pare că interogațiile astea directe sunt un fel de moștenire dintr-o altă epocă, când educația era mai mult despre reproducere decât despre gândire critică.
Ok, poate sunt prea negativă. Poate că interogațiile directe au și avantaje pe care eu nu le văd. Ați putea să-mi spuneți voi care sunt, vă rog? Sunt deschisă la argumente.
Salut Carina,
Te înțeleg perfect! Sunt Angelica, și sunt în anul 3, deci poate nu am exact aceeași experiență ca tine, dar și eu mă lupt cu interogațiile astea. Ai dreptate, e frustrant să simți că te evaluează pe capacitatea de a regurgita informații, nu pe înțelegerea reală a materiei.
Și eu am avut senzația aia de „știm, dar înghețăm” la interogații. E groaznic! Mă simt ca un robot care se blochează. Am încercat să respir adânc înainte, să-mi spun că e doar o conversație, dar nu întotdeauna funcționează. Dacă ai găsit vreo metodă eficientă, te rog să ne spui și nouă!
Legat de rezumate și scheme, am încercat și eu. Ajută la organizarea informațiilor, dar nu e suficient. Trebuie totuși să înțelegi de ce funcționează lucrurile, nu doar cum. Altfel, la o întrebare ușor modificată, ești pierdută.
Ai punctat foarte bine cu studiile de caz și simulările. Așa ar fi mult mai util! Ar demonstra că putem aplica ce am învățat în situații reale, nu doar să repetăm definiții.
Și eu mă întreb dacă facultățile care se bazează mai mult pe proiecte și discuții au studenți mai bine pregătiți. Cred că da, pentru că te obligă să gândești, să analizezi, să fii creativ.
Nu ești deloc negativă, ești realistă! Și eu cred că interogațiile directe sunt depășite. Poate că au fost utile într-o vreme, dar acum, când avem acces la o grămadă de informații, ar trebui să ne concentrăm pe a învăța să le folosim, nu să le memorăm.
Poate că un avantaj ar fi că te obligă să te organizezi și să înveți sistematic, dar chiar și așa, mi se pare că dezavantajele depășesc cu mult avantajele.
Sper să nu te descurajeze interogațiile astea. Continuă să te concentrezi pe ceea ce te pasionează și încearcă să găsești metode de învățare care funcționează pentru tine!
