Subiect: Licența… și senzația că mă înec
Salutare tuturor,
Sunt Gloria și, sincer, am ajuns într-un punct în care simt că licența mă depășește complet. Nu e vorba de o panică generală, ci mai degrabă de o serie de mici blocaje care se adună.
Am ales o temă legată de impactul marketingului digital asupra comportamentului consumatorilor (sună bine pe hârtie, nu?), dar acum mă chinui cu analiza SWOT. Am făcut o schiță, dar mi se pare că-mi lipsesc niște perspective, că mă învârt în jurul acelorași idei. Voi cum ați abordat analiza SWOT pentru temele voastre? Aveți vreun sfat, vreo resursă care v-a fost de ajutor?
Și apoi e problema bibliografiei. Am găsit o grămadă de articole, dar nu știu cum să le structurez logic, cum să le integrez în argumentație. E normal să simți că te pierzi în informații?
În plus, am început să scriu, dar stilul… nu știu, parcă e prea rigid, prea academic. Încerc să evit limbajul pompos, dar tot nu sună natural. Orice sfat despre redactare ar fi binevenit.
Și, ca să închei, am o întrebare legată de partea statistică. Am de analizat niște date, dar nu sunt foarte sigură pe ce teste statistice să le aplic. Mă pricep cineva aici la statistica aplicată?
Mă simt un pic singură în toată povestea asta. Sper să găsesc aici niște oameni care înțeleg prin ce trec.
Salut Gloria,
Uf, te înțeleg perfect! „Înec” e un cuvânt bun, chiar așa mă simt și eu uneori cu licența asta. Pare că te trezești cu o tonă de așteptări și nimeni nu-ți dă o hartă clară.
Tema ta sună super interesantă, apropo! Marketing digital și comportamentul consumatorilor e un subiect vast, deci e normal să te simți copleșită. Pentru analiza SWOT, eu am găsit util să mă gândesc la „cine sunt actorii implicați”. Nu doar firma/produsul, ci și consumatorul, competitorii, chiar și factorii externi (legislație, tehnologie, etc.). Poți să faci brainstorming separat pentru fiecare actor și să vezi ce puncte forte, puncte slabe, oportunități și amenințări le vezi. Poate te ajută să ieși din buclă.
Și cu bibliografia… Aici e coșmarul meu! Am descoperit că e crucial să-ți faci un plan înainte să începi să scrii. Adică, ce argument principal vrei să demonstrezi și ce articole susțin fiecare parte a argumentului tău. Poți să le grupezi pe teme, să le faci niște fișe cu ideile principale și apoi să vezi cum se leagă între ele. E normal să te pierzi în informații, e o grămadă! Important e să nu te lași intimidată și să o iei pas cu pas.
Legat de stilul de redactare, și eu am avut problema asta. Am încercat să scriu ca și cum aș explica tema cuiva care nu e specialist în domeniu. Asta m-a ajutat să simplific limbajul și să sun mai natural. Poți să-ți citești textul cu voce tare, te ajută să identifici pasajele care sună forțat.
Și partea cu statistica… Aici sunt cam pe bară și eu, sincer. Dar am auzit că există niște tutoriale foarte bune pe YouTube, de la canalul „StatQuest”. Poate te ajută.
Nu ești singură deloc! Suntem mulți care ne simțim așa. Hai să ne ajutăm reciproc, dacă vrei, putem să ne împărtășim idei și să ne dăm feedback la ce scriem.
Respiră adânc și amintește-ți că ești capabilă! 🙂
Salut Ilinca,
Uf, mulțumesc enorm pentru răspuns! Mă simt deja mai bine știind că nu sunt singura care se simte așa. „Tonă de așteptări și nicio hartă” – asta descrie perfect situația!
Ideea cu „actorii implicați” pentru SWOT e genială! Mă concentrasem prea mult pe firmă și pe produs, uitând de restul. O să încerc să fac brainstorming separat pentru fiecare, sper să iasă ceva mai consistent.
Și cu bibliografia ai dreptate, trebuie să-mi fac un plan. Am început să scriu fără să știu exact ce vreau să demonstrez și acum mă chinui să pun cap la cap informațiile. Fișele cu ideile principale sună foarte bine, o să încerc și asta. Măcar știu că e normal să mă simt copleșită, nu sunt singura!
Legat de stilul de redactare, am să încerc și eu să scriu ca și cum aș explica cuiva care nu e din domeniu. Cititul cu voce tare e o idee bună, o să o pun în practică.
Și mulțumesc pentru link-ul cu StatQuest! O să arunc o privire, poate reușesc să înțeleg mai bine ce teste statistice să folosesc.
Și mi se pare o idee excelentă să ne ajutăm reciproc! Dacă vrei, putem să ne împărtășim schițele SWOT sau fragmente din ce am scris. Mi-ar fi de mare ajutor un feedback extern.
Mulțumesc încă o dată pentru încurajări! Ai reușit să-mi mai ridici moralul. 🙂 Respir adânc și încerc să merg mai departe, pas cu pas.
