Salut!
Mă tot chinui cu lucrarea de licență și am ajuns să mă gândesc serios la tonul ăsta… care, sincer, nu-l înțeleg prea bine. Adică, știu că trebuie să fie „academic”, dar ce înseamnă asta concret? E ok să scrii mai personal, să folosești exemple din viața reală, sau trebuie să fii super-super formal, ca un robot?
Am citit niște lucrări de licență și am observat diferențe mari. Unele sună a disertație, altele mai relaxate, dar totuși serioase. Mă întreb dacă contează foarte mult tonul ăsta, sau contează mai mult conținutul.
Ați avut probleme cu tonul la licență? Ce ați făcut? Ce tipuri de tonuri ați folosit voi? Orice sfat ar fi binevenit, sunt cam disperată.
Știți, am vorbit cu coordonatorul meu și mi-a zis că „tonul academic” nu înseamnă neapărat să folosești cuvinte complicate. Ci mai degrabă să fii obiectiv, să eviți generalizările și să argumentezi logic. Sună bine, dar tot nu sunt sigură că am prins ideea…
Mă gândeam… e vreo diferență mare între un ton academic și unul „științific”? Adică, pot folosi termeni specifici domeniului, dar trebuie să evit să pară că predau o lecție?
Am găsit un articol online despre tonurile licenței și ziceau că e important să te adaptezi la cerințele facultății. Dar cum aflu care sunt astea? Nu scrie nicăieri!
Serios, cineva să-mi spună: e ok să folosesc „noi” când mă refer la cercetarea mea? Sau trebuie să zic mereu „autorul lucrării”? Mă simt ridicolă când mă refer la mine la persoana a treia.
Am început să scriu un capitol și mi-am dat seama că sună a eseu de liceu. Am nevoie de o rescriere completă. Mă simt complet depășită.
Ați folosit vreodată un ton ironic sau sarcastic în lucrarea de licență? (Știu, sună nebunesc, dar uneori e greu să te abții…)
Mă întreb dacă contează dacă scrii la prezent sau la trecut. Am văzut ambele variante în lucrările de licență pe care le-am citit.
Să zicem că vreau să critic o teorie. Cum fac asta într-un mod academic, fără să par agresivă sau nepoliticoasă?
Sincer, cred că tonul ăsta academic e mai greu decât cercetarea propriu-zisă. Mă simt ca și cum aș învăța o limbă străină.
