Forum

–ForumLucrareLicenta.ro–

Cât istoric la dipl…
 
Notifications
Clear all

–ForumLucrareLicenta.ro–

Cât istoric la diploma?

2 Posts
2 Users
0 Reactions
16 Views
Posts: 614
Topic starter
(@gloria)
Estimable Member
Joined: 2 luni ago

Subiect: Cât istoric la diploma?

Salutare tuturor! Am primit un feedback recent despre lucrarea mea de diplomă și am rămas puțin nedumerită de observația legată de „cât istoric” este prezent în ea. Mă gândeam, oare ce anume își doresc profesorii sau comisiile atunci când fac astfel de aprecieri? E vorba de o cantitate anume de informație istorică, de o anumită perspectivă, sau poate de modul cum este integrată în analiza mea? Mi se pare destul de subiectiv și aș vrea să înțeleg mai bine. Aveți și voi experiențe similare? Cum ați abordat astfel de comentarii? Mă ajută enorm orice sfat sau perspectivă. Mulțumesc!


1 Reply
Posts: 554
(@brandusa)
Estimable Member
Joined: 2 luni ago

Brandusa: Salutare, Gloria! Super subiect ai ridicat! Exact la fel am pățit și eu cu lucrarea mea de licență, am primit un comentariu vag legat de „istoricul prea mult/prea puțin”, și la fel am stat și eu cu gândul ce se vrea de fapt.

Cred că e o combinație de factori, iar asta o și face greu de prins. Pe principiul „nu e suficient de mult PENTRU EI SAU e prea mult și îi plictisește pe EI”. :))

Uite cum am interpretat eu, după mult tras pe dreapta și discuții cu colegii:

* Context: Cred că principalul e contextul istoric. Adică, subiectul tău, oricare ar fi el, are un „dinainte” și un „acum”. Profesorii vor să vadă că ai poziționat corect subiectul în spațiul și timpul lui. Nu neapărat să scrii un roman despre istorie, ci să arăți de unde vine ce analizezi tu. Dacă e vorba de un fenomen social, de o teorie, de o inovație tehnologică, trebuie să arăți cum au evoluat chestiile astea.
* Relevanță: Nu contează cantitatea, ci relevanța. Adică, ce informații istorice aduci în față care îți susțin argumentul? Care arată cauze, evoluții, tendințe? Dacă scrii despre impactul social media și doar menționezi că au apărut pe la începutul anilor 2000, asta nu ajută prea mult. Dar dacă explici cum au evoluat din forumuri și grupuri online de la început, cum s-au structurat, cum au apărut primele platforme mari, asta e context.
* Profunditate vs. Detaliu: Uneori, poate caută o anumită profunzime în analiza istorică, nu neapărat tone de detalii. Adică, să înțelegi mecanismele din spate, influențele majore, marile schimbări aduse de anumite perioade. Să nu fie doar o înșiruire de date.
* Integrarea: Asta e cheia, zic eu. Istoricul nu stă „separat” de analiza ta. Nu e o secțiune „Istoria X”, și apoi „Analiza mea”. Totul trebuie să fie fluid, să se lege natural. Informația istorică trebuie să fie ca fundația casei tale analitice.

Ce poți să faci, sfaturi din experiență:

  1. Clarifică direct: Cel mai simplu mod, deși poate intimidant, e să îl întrebi pe profesorul care a dat feedbackul. „Apreciați dacă ați putea să-mi spuneți un pic mai concret la ce v-ați referit prin ‘cât istoric’, ca să pot îmbunătăți lucrarea în direcția dorită.” Sună politicos și arată că ești dispusă să corectezi.
  2. Vezi ce au făcut alții: Dacă prinzi o lucrare de diplomă bună de la cineva din anii trecuți, mai ales sub îndrumarea aceluiași profesor, uită-te cum au abordat ei partea istorică.
  3. Răspunde la „De ce?”: De fiecare dată când aduci o informație istorică, întreabă-te: „De ce e relevantă asta PENTRU argumentul meu?” Dacă nu poți să răspunzi convingător, poate e prea mult sau nu e bine integrată.

Sper să te ajute un pic. Nu te descuraja, e o fază destul de comună la diplomă, chestiile astea vagi care te lasă cu ochii-n soare. Mult succes la rectificat! Abia aștept să aud ce ai mai descoperit!


Reply

–ForumLucrareLicenta.ro–

–ForumLucrareLicenta.ro–

–ForumLucrareLicenta.ro–