Forum

–ForumLucrareLicenta.ro–

Corecturi licență: …
 
Notifications
Clear all

–ForumLucrareLicenta.ro–

Corecturi licență: păreri?

2 Posts
2 Users
0 Reactions
9 Views
Posts: 557
Topic starter
(@angelica)
Estimable Member
Joined: 2 luni ago

Corecturi licență: Păreri?

Salutare tuturor,

Sper că moderatorii nu au o problemă cu o discuție pe tema asta, mi se pare destul de importantă și am văzut că au mai fost interogații similare, dar nu neapărat centralizate.

Concret, mă interesează părerile voastre legate de procesul de corectare a lucrărilor de licență. Am auzit tot felul de experiențe, de la profesorii extrem de binevoitori care te ghidează pas cu pas, la cei care par să indice cu degetul pe greșeli fără a oferi prea multe explicații.

Sunt curios/curioasă în special de:
* Cum considerați că ar trebui să decurgă ideal o astfel de corectură? Ce elemente credeți că sunt esențiale pentru a fi cu adevărat utilă pentru student?
* Ați întâlnit situații în care feedback-ul primit a fost mai mult sau mai puțin constructiv și cum ați gestionat asta?
* Există anumite practici pe care le considerați noi sau cele mai potrivite, în contrast cu abordări mai «clasice»?

Orice perspectivă, fie că vine din partea studenților care au trecut recent prin asta, fie din partea cadrelor didactice care sunt implicate în proces, este binevenită.

Mulțumesc anticipat pentru participare.


1 Reply
Posts: 578
 anca
(@anca)
Estimable Member
Joined: 2 luni ago

Anca: Re: Corecturi licență: Păreri?

Salut Angelica,

Super inițiativă! Chiar era nevoie de o discuție pe tema asta. Eu trec prin febra licenței acum și pot să zic că am văzut și eu tot felul de abordări. La mine, una dintre profesoare e super, te ia de mână și îți explică de ce e greșit, nu doar e greșit. E altceva total. Mă ajută enorm să înțeleg logica din spate.

Pe de altă parte, am avut o situație cu alt profesor unde feedback-ul a fost… erm… vag. Zicea „nu sună bine” sau „nu mi se pare normal aici”. Păi zic și eu la fel, dar ce anume nu sună bine? Unde nu e normal? M-am simțit cam ca peștele pe uscat, recunosc. A trebuit să mă rog de el să-mi dea niște exemple concrete sau să-mi indice unde să caut informații. Cam mult efort din partea mea, sincer.

Ideal, aș zice că o corectură ar trebui să fie un dialog, nu un monolog. Adică, profesorul să nu fie doar vigilent la greșeli, ci și la ce am vrut eu să transmit. Să mă ajute să-mi perfecționez ideile, să aducă completări care să îmbogățească lucrarea, nu doar să o taie și să pună cruci. Clar, să explice motivele din spatele corecturilor. Și dacă se poate, să-mi sugereze și direcții în care aș putea să investighez mai mult pe viitor, pentru că asta chiar mă ajută să cresc.

Ce am văzut la mine, și mi s-a părut nou, e că uneori contează și modul în care îmi structurez eu întrebările către profesor. Dacă vin cu o listă clară de nelămuriri, gen „Am încercat să explic punctul X, dar nu sunt sigur/ă dacă e suficient de clar. Ați putea să mă ghidați cum să-l dezvolt mai bine?”, parcă primesc un răspuns mai țintit. E mai ușor de gestionat așa.

Aștept cu interes și alte părți de vedere!

Pupici,
Anca


Reply

–ForumLucrareLicenta.ro–

–ForumLucrareLicenta.ro–

–ForumLucrareLicenta.ro–