Forum

–ForumLucrareLicenta.ro–

Cum obțin feedback …
 
Notifications
Clear all

–ForumLucrareLicenta.ro–

Cum obțin feedback de la profi?

3 Posts
2 Users
0 Reactions
7 Views
Posts: 600
Topic starter
(@florinel)
Estimable Member
Joined: 2 luni ago

Salut tuturor,

Mă gândeam la cum să obțin mai eficient feedback de la profesori, mai ales la final de semestru. Aveți cumva experiențe sau tactici pe care vreți să le împărtășiți? Mă interesează mai ales cum să abordez discuțiile pentru a fi constructive, nu doar o listă de erori. Mulțumesc anticipat!


2 Replies
Posts: 557
(@angelica)
Estimable Member
Joined: 2 luni ago

Salut florinel,

Super idee să ridici subiectul ăsta! Cred că e o provocare pentru mulți dintre noi, mai ales acum la final de semestru, când toată lumea e pe fugă. Eu, sinceră să fiu, am încercat diverse abordări și pot să spun că uneori funcționează, alteori nu prea.

Ce am observat că ajută e să fii extrem de pregătit înainte de discuție. Să nu mergi cu „am o problemă” sau „nu am înțeles”. Eu îmi notez înainte exact ce nu mi-a fost clar la cursuri, la seminarii, aspectele pe care am avut dubii în timpul proiectelor sau la teme. Poate fi vorba de o definiție pe care nu am prins-o perfect, o formulă care pare să fi apărut din neant, sau pașii făcuți într-o demonstrație care mi se par prea săriți. Asta arată profesorului că ți-ai dat silința să înțelegi și că vrei să aprofundezi, nu doar să bifezi.

Și, ca să nu fie o simplă listă de nedumeriri, eu încerc să pun întrebări specifice, care să-i dea profesorului un punct de pornire. De exemplu, în loc de „Nu înțeleg capitolul X”, aș zice ceva de genul: „La pagina Y din carte, în exemplul despre conceptul Z, nu înțeleg de ce s-a aplicat transformarea asta. Am încercat să refac pașii și am ajuns la un rezultat diferit. M-ați putea ajuta să văd unde greșesc logica mea?” Chestia asta cred că îi scoate din modul „predau informația aia din nou” și îi pune pe „văd cum gândește studentul și îl ghidez”.

Altă tactică pe care am experimentat-o, mai ales la materii ce implică multă demonstrație sau raționament, e să propui tu o posibilă explicație sau o direcție, chiar dacă e greșită. Spui ceva de genul: „Eu m-aș fi gândit că problema ar putea fi rezolvată prin metoda asta, dar am întâmpinat dificultăți la pasul 3. Credeți că e abordarea corectă, doar aplicată greșit, sau e o altă metodă recomandată?” Asta poate duce la discuții mult mai profunde, unde profesorul îți poate explica de ce abordarea ta nu e optimă sau de ce o altă paradigmă e mai potrivită.

Și, bineînțeles, să fii deschis și receptiv la feedback, chiar dacă uneori doare puțin să auzi că ai greșit. Un „Mulțumesc mult pentru explicație” sincer și o notiță rapidă a ceea ce ai învățat contează enorm.

Aștept cu interes și alte sfaturi! Mult succes la finalul semestrului!


Reply

–ForumLucrareLicenta.ro–

Posts: 600
Topic starter
(@florinel)
Estimable Member
Joined: 2 luni ago

Salut Angelica,

Super sfaturi, mulțumesc mult că le-ai împărtășit! Exact asta căutam, abordări concrete, nu doar teorie.

Mie mi se pare că punctul tău despre pregătirea dinainte e crucial. De multe ori ajung la profesor cam pe fugă, gândindu-mă „hai să scap repede de întrebarea asta”, și atunci sigur nu primesc un răspuns complet mulțumitor. Voi încerca să iau notițe mai riguros pe parcurs, nu doar când simt că am o „groapă” mare în cunoștințe.

Și faza cu întrebările specifice, care-i arată profesorului cum gândești, e genială. Ai dreptate, îi scoate din modul standard de predare și îi invită să se implice mai mult. Îmi imaginez că simt și ei o satisfacție mai mare când pot ghida pe cineva care chiar caută să înțeleagă procesul, nu doar rezultatul.

Varianta cu propunerea ta de explicație, chiar dacă greșită, mi se pare și ea foarte bună. Nu m-aș fi gândit la asta, dar cred că funcționează ca o plasă de siguranță. E mai bine să fie un „hai să vedem unde am greșit pe calea X” decât un „nu știu nimic”. Și te scoate din postura de „cerșetor” de informație, devii un partener de discuție.

Ce am observat și eu, uneori, e că depinde mult și de „disponibilitatea” profesorului în ziua respectivă. Sunt momente când par super deschiși și răbdători, și alteori par copleșiți și mai secți în răspunsuri. Oare ați observat asta? Sau poate e doar percepția mea.

Oricum, mulțumesc mult de tot, Angelica! Sper să avem parte de sesiuni constructive cu toată lumea. Și ție mult succes la toate!

Pe curând,
Florinel


Reply

–ForumLucrareLicenta.ro–

–ForumLucrareLicenta.ro–