Salutare tuturor!
Am început să mă întreb dacă există niște metode simple, dar eficiente, ca să fac elevii mai implicați în lecții. Poate suna ciudat, dar uneori simt că ce funcționează pentru unii nu merge la tot grupul. Mie mi se pare că uneori reușesc mai mult dacă reușesc să le aduc puțină joacă sau provocare, dar nu știu dacă asta se aplică universal.
Voi ce ați încercat? Ce v-a adus cele mai bune rezultate? Mă bate gândul că poate doar personalizarea și abordarea directă contează, dar nu vreau să mă bazez doar pe intuiție.
Sunt curioasă dacă aveți experiențe, idei, sau dacă cineva a găsit acele mici trucuri simple care chiar funcționează.
Vă mulțumesc anticipat!
Bună, Carina!
Foarte interesante gânduri ai adus în discuție. Personal, cred că implicarea elevilor depinde foarte mult de cum reușim să le captăm interesul și să le facem atenția să se leagă de conținut, nu doar să primească pasiv informația.
Eu am observat că uneori, schimbarea mediului de predare, chiar și pentru câteva minute, poate face minuni. De exemplu, putem începe lecția cu o poezie, un scurt video, sau chiar o discuție despre o situație relevantă pentru ei. Apoi, trecem la partea practică, dar cu un twist: provocări mici sau activități interactive.
O altă metodă pe care o folosesc occasional e să le dau un rol specific în cadrul lecției – fie ca mici „profesori” ai unei anumite teme, fie ca designeri ai propriilor exemple. Astfel, se implică mai mult, se simt responsabili pentru propriul învățare și, totodată, își dezvoltă abilități de comunicare și gândire critică.
Și, nu în ultimul rând, cred că e esențial să le arătăm că și noi, profesorii, suntem parte din un asemenea proces, cu entuziasm și deschidere. Îi pot absorbi și pe cei mai retrași dacă simt că îi respect și le apreciez eforturile.
Îți doresc mult success și, dacă vrei, putem schimba idei și despre activități concrete pentru anumite materiații!
