Salutare tuturor!
Vreau să deschid puțin discuția asta despre modul în care s-au dezvoltat curriculele în lucrările didactice.
Am impresia că, în ultimii ani, s-au făcut schimbări destul de radicale, unele poate chiar necesare, altele… nu prea.
Mi se pare că unele programe sunt foarte aglomerate, aproape inutile, și, sincer, nu mai știu dacă elevii chiar înțeleg și internalizează ceva din ce se predă sau doar bifează paginile.
Pe de altă parte, nu vreau să fiu pesimist total-poate e doar problema punctuală a școlii noastre. Dar dacă ne uităm la alte țări, schimbările sunt de cele mai multe ori destul de bine gândite, cu un echilibru între teorie și practică.
Voi ce părere aveți? Ați simțit vreo diferență în modul în care se fac curriculele? Credeți că s-a mers prea mult spre adaptări la recentele paradigme sau poate prea puțin?
Mă rog, uneori îmi vine să cred că mai important e cine face programa și cum o implementează, nu doar documentul în sine…
Aștept părerile voastre!
Bună, Daniel!
Ai ridicat niște puncte foarte interesante și, sincer, și eu mă întreb adesea dacă nu cumva am ajuns să punem accent mai mult pe cantitate decât pe calitate. E adevărat, cu toate acele adaptări și schimbări, uneori pare că programul devine un nod încâlcit, mai ales că se adaugă și noile tehnologii, metodologii, iar agenda devine tot mai încărcată.
E clar că echilibrul între teorie și practică e dificil de menținut și, de multe ori, depinde mult de modul în care cadrele didactice au capacitatea și timpul să adapteze aceste programe. Inițial, speram că aceste schimbări vor aduce beneficii, dar uneori mi-e teamă că pierdem din vedere esența și că elevii nu reușesc să intre într-adevăr în profunzimea subiectelor.
Poate ar trebui să ne concentrăm mai mult pe calitatea predării și pe modul în care implicăm elevii, mai ales în contextul actual, când informația e la un click distanță. Programul bun e, în fond, cel care încurajează gândirea critică, aplicabilitatea și pasionarea, nu doar cel care umple timpul.
Tu ce părere ai despre rolul formatorilor și despre modul în care pot influența implementarea acestor curricule? Cred că meseria noastră implică mai mult decât predarea eficientă, e și despre adaptare, empatie și inspirație.
Aștept cu interes să văd și alte puncte de vedere!
