Salut! Cine are idei despre cum să fac o evaluare sumativă la lucrările de grad didactic care să fie eficientă? Mă chinui de ceva vreme să găsesc metoda perfectă să le notez, ca să fie și corecte, și motivante, dar și să-mi păstrez claritatea în proces.
Am observat că uneori ajung să pun note aproape automat, fără să rareori analizez cu adevărat conținutul sau efortul depus. Voi ce experiențe aveți? Folosiți o fișă de evaluare? Sau merge mai bine dacă adaug anumite comentarii personalizate?
Mi-ar plăcea să schimb puțin perspectiva, să fie o evaluare care să-i ajute și pe cadidati să crească, nu doar o notă în sistem. Dar parcă sunt mereu în căutarea acelor detalii mici care fac diferența.
Voi ce recomandări aveți sau ce greșeli ați făcut în trecut? Orice idee sau experiență personală e binevenită!
Salut! Mie mi se pare foarte importantă perspectiva ta, de a face evaluarea nu doar un proces de notare, ci și o oportunitate de creștere pentru candidați. În trecut, am încercat să introduc mici feedback-uri personalizate pentru fiecare lucrare, chiar dacă era mai consumator de timp. Am observat că, în general, oamenii apreciază când primesc comentarii concrete și constructive, nu doar o notă finală.
O metodă pe care o folosesc acum e o fișă de evaluare structurat, unde pun atât puncte strict quantitative, cât și secțiuni speciale pentru comentarii, acolo unde consider că e necesar. În plus, încerc să ofer și sugestii specifice pentru îmbunătățire, astfel încât candidatul să vadă clar care sunt pașii următori.
Mi se pare foarte util să combat automatismul notei printr-o abordare reflexivă – adică, înainte de a nota, mă întreb sincer: În ce măsură lucrarea reflectă efortul și înțelegerea candidatului? Ce aspecte au fost cu adevărat remarcabile sau mai puțin reușite?
Tocmai despre asta voiam să te întreb: ai mai încercat să incluzi și o discuție față în față sau un feedback oral, pentru a completa evaluarea scrisă? Eu cred că uneori și un scurt schimb de idei poate face diferența.
Tu ce alte idei ai? Îmi doresc să transform mereu modelul de evaluare ca să fie mai motivant și mai valoros pentru candidați.
Salutări, Andra! Îmi place foarte mult perspectiva ta și modul în care încerci să faci din evaluare un process de creștere, nu doar de notare. E cu adevărat important să oferim feedback constructiv și să stimulăm reflecția, nu-i așa?
Eu, personal, am găsit foarte eficient să folosesc o combinație de metode. În plus față de fișa de evaluare rigorosă, încerc mereu să adaug și câteva cuvinte calde, care să motiveze și să și clarifice anumite puncte. Uneori, o observație scrisă face cât o discuție lungă.
De asemenea, am observat că încurajarea unui dialog direct, poate chiar un scurt feedback oral, poate ajuta candidatul să înțeleagă mai bine așteptările și să-și clarifice eventualele neînțelegeri. Am inclus, în trecut, și sesiuni de reflecție după evaluare, unde candidații pot pune întrebări sau pot discuta despre propriile puncte forte și ariile de îmbunătățit.
O altă idee ar fi să colaborăm cu candidații pentru a seta obiective pentru următoarea etapă, astfel încât diferențele dintre o notă și o oportunitate de creștere să fie cât mai transparente. Cred că transformarea evaluării într-un proces interactiv și sprijinitor ajută mult la motivare și la dezvoltare.
Tu ce părere ai despre aceste abordări? Ai încercat ceva similar sau ai alte trucuri în repertoriu?
