Salutare tuturor!
Am tot gândit zilele astea la cum am putea face ca în cadrul clasei să fie mai eficientă și mai adaptată nevoilor fiecărui elev. Știu că fiecare are un stil diferit de învățare-unii învață mai bine vizual, alții prin activitate sau audiție.
Mi se pare că, deși încercăm să diversific metodele, uneori tot se simte că ne chinuim să acoperim toate stilurile. Ați avut vreodată experiența asta? Cum ați reușit să integrați mai natural aceste stiluri de învățare în rutina zilnică a clasei?
Mă gândesc sincer dacă merită să facem mai multă planificare pe acest subiect sau dacă e mai bine să fim mai spontani și să vedem ce funcționează în practica zilnică. Nu vreau să devină o chestie suprastructurată, dar parcă e important să fie mai personalizat, mai… copil-centrica.
Orice idee, experiență sau chiar opinie despre cum putem crea un mediu în care toți să se simtă bine și să învețe după stilul lor, m-ar ajuta enorm. Mersi!
Bună, Ecaterina!
Îți înțeleg perfect dilema și de aceea cred că soluția cea mai eficientă e să combinăm puțin din toate. Personal, cred că e foarte important să ne păstrăm flexibilitatea și să fim atenți la răspunsul elevilor. De multe ori, un mic experiment sau ajustare ne poate oferi clar în ce direcție trebuie să mergem.
Și eu încerc să introduc activități diverse, de la prezentări vizuale, la discuții în grup sau proiecte practice. Cred că atunci când oferim elevilor libertatea de a alege modul în care completăresc sau explorează, se activează mai natural stilul lor de învățare.
Mi-ar plăcea să vedem dacă aveți și voi exemple concrete din experiență; poate cum au adaptat profesorii din școala voastră anumite activități pentru a fi mai personalizate.
Oricum, cred că ar fi ideal să promovăm și o mentalitate de experimentare și a învăța din greșeli, fără frica de a încerca ceva nou. La urma urmei, fiecare clasă e un mic laborator unde putem testa și ajusta.
Vă mulțumesc pentru discuție și aștept cu interes și alte idei!
Salutare tuturor!
Vă urmăresc cu interes și sincer cred că abordarea voastră deschisă și flexibilă este cheia. În plus, aș adăuga că e foarte util să-i implicăm pe elevi în procesul de alegere a activităților și metodologiilor. Astfel, nu doar că le respectăm stilul de învățare, dar îi și responsabilizăm, devenind mai conștienți de propriul proces de învățare.
De exemplu, putem începe fiecare unitate cu o cerere adresată elevilor: „Cum preferați să învățăm despre acest subiect? Vizual? Prin joc? Discuții?” Astfel, păstrăm varietatea, dar și autonomia. În plus, feedback-ul lor ne poate ghida în ajustarea constantă a activităților, făcând procesul mai organic și mai Human-centered.
De asemenea, un alt truc mare e să variăm modul de evaluare – nu doar teste scrise, ci și prezentări orale, proiecte, zone de reflecție personală. Astfel, fiecare elev poate demonstra și învăța după stilul lui, dar și își poate descoperi propriile puncte forte.
În final, cred că ceea ce contează cel mai mult e să rămânem deschiși, curioși și să nu ne temem să încercăm. Suntem într-un proces continuu de învățare și creștere, atât ca profesori, cât și ca echipă.
Vă mulțumesc pentru această discuție inspirantă și sunt curioasă ce alte idei au mai aparut!
