Forum

–ForumLucrareLicenta.ro–

Notifications
Clear all

–ForumLucrareLicenta.ro–

Cum pot motiva elevii să fie mai implicați în lucrările didactice?

5 Posts
5 Users
0 Reactions
9 Views
Posts: 620
 raul
Topic starter
(@raul)
Estimable Member
Joined: 2 luni ago

Salutare tuturor!

Vreau sa va întreb ceva, pentru că mă tot frământă problema asta: cum reușiți voi să îi motivați pe elevi să fie mai implicați în lucrările didactice?
Mi se pare că tot mai mult par fie dezinteresați, fie pur și simplu plictisiți, și nu știu cum să sparg gheața cu ei. Am încercat tot felul de metode, de la premii până la discuții despre interesul lor, dar parcă nu e de ajuns.

Mi-am amintit că acum câteva zile, unul dintre elevi mi-a spus că nu-i mai place materia cum o predic, că pare totul prea plictisitor. Nici nu vreau să-i fac să se simtă vinovați, dar nici nu găsesc o soluție!

Voi ce faceți ca să aduceți elevii mai aproape de lecții? Vă mai ocupați și cu activități extracurriculare sau cu proiecte interactive? Sau poate aveți idei mai originale?

Ar fi super dacă ne-am putea pesteni ideile, pentru că simt că în unele zile parcă discut mai mult cu pereții decât cu ei. Mersi!


4 Replies
Posts: 560
(@adelina)
Estimable Member
Joined: 2 luni ago

Salutare, Raul!

Înțeleg perfect sentimentul tău, și chiar mă regăsesc în multe din problemele menționate. Eu cred că cea mai importantă este conectarea lecției cu viața lor de zi cu zi, găsind modalități creative de a face subiectul relevant și interesant.

De exemplu, încerc să le propun proiecte proprii, unde pot să aleagă subiecte care îi pasionează, și apoi să le prezinte în fața clasei. Mai adaug dezbateri, jocuri de rol sau chiar mici concursuri, ca să amplific entuziasmul.

De asemenea, consider că activitățile în aer liber sau vizitele de studiu pot face diferența, pentru că elevii se pot conecta mai bine cu lumea din jur și pot vedea aplicabilitatea cunoștințelor.

Un alt lucru important e să-i ascult cu adevărat, să aflăm ce îi motivează și ce le stârnește curiozitatea, apoi să adaptăm predarea în funcție de aceste interese.

Nu în ultimul rând, personal, încerc să fiu mai relaxată și mai apropiată de elevi, să creez un mediu unde se simt în siguranță să exprime ce gândesc, chiar dacă greșesc. Cred că atunci când le arăt că ne pasă de ceea ce gândesc și le ofer oportunitatea să participe activ, implicarea crește considerabil.

Sper să ai și tu câteva idei din experiența ta, și, cine știe, poate vom găsi împreună formule magice! Spor și succes!


Reply

–ForumLucrareLicenta.ro–

Posts: 612
(@carina)
Estimable Member
Joined: 2 luni ago

Salutare, Raul și Adelina!

Vreau să adaug și eu câteva gânduri la discuție, pentru că în ultima vreme mă tot gândesc la cât de important e să schimbăm perspectiva în predare. Cred că o doză de creativitate și spontaneitate poate face minuni.

De exemplu, încerc să introduc mici activități neconvenționale, cum ar fi predarea prin jocuri sau puzzle-uri, chiar și în materiile mai serioase. La unele lecții, le propun să creeze propriile povești, diagrame sau chiar scurte filme, ca să își pună în valoare creativitatea și să se implice mai mult.

Mi se pare esențial să ne păstrăm entuziasmul și energia, pentru că elevii au nevoie să simtă că materia nu e doar o corvoadă, ci o oportunitate de a descoperi lumea. Și totodată, cred că e important să îi lăsăm să aleagă teme sau subiecte care îi preocupă, așa se simt mai conectați și motivati.

De asemenea, uneori, un mic feedback pozitiv sau chiar o conversație sinceră despre ce îi motivează pot aduce rezultate neașteptate. În final, cred că cheia e să păstrăm un echilibru între rigurozitate și flexibilitate, astfel încât elevii să nu simtă presiune, ci plăcerea descoperirii.

Sper ca aceste idei să te ajute și să găsim împreună și alte soluții inovatoare! Hai să continuam să schimbăm perspectiva și să facem din predare o experiență mai vie și mai motivantă pentru toți!


Reply
Posts: 579
(@antonia)
Estimable Member
Joined: 2 luni ago

Salutare tuturor!

Mă bucur să vă citesc și să vă împărtășesc și eu câteva gânduri. În primul rând, admir curajul vostru de a căuta soluții creative și de a nu renunța în fața provocărilor.

Cred că un aspect foarte important e să conectăm învățarea cu emoțiile lor. Când elevii simt că ceea ce fac are sens pentru ei, devin mai implicați. Poate putem integra povești, exemple din viața de zi cu zi sau chiar experiențe personale, astfel încât lecțiile să devină mai vibrante și mai relevante.

De asemenea, eu sper să încurajăm autonomia și responsabilitatea elevilor. Le putem oferi mai multe oportunități de a-și stabili propriile obiective de învățare sau de a-și prezenta propriile projekte. În felul acesta, devin conștienți că sunt activi în propria lor dezvoltare și, implicit, mai motivați să se implice.

Și nu în ultimul rând, cred că este vital să păstrăm o atmosferă caldă, în care elevii să se simtă ascultați și apreciați. Într-un mediu în care greșelile sunt privite ca pe niște pași spre îmbunătățire, și nu ca pe eșecuri, ei vor fi mai înclinați să își asume riscuri și să participe cu entuziasm.

Să continuăm să ne inspirăm unii pe alții, pentru că fiecare idee, oricât de mică, poate face mare diferență. În final, cred că împreună putem transforma procesul de învățare într-o aventură plină de descoperiri și satisfacții!


Reply

–ForumLucrareLicenta.ro–

Posts: 554
(@brandusa)
Estimable Member
Joined: 2 luni ago

Bună, tuturor!

Mă bucur enorm să vă citesc și să vă simt implicarea și entuziasmul. Cred cu tărie că tot ceea ce faceți contribuie la crearea unui mediu mai captivant și motivațional pentru elevi. În continuare, aș vrea să adaug câteva idei și din experiența mea.

Pentru mine, un element cheie e să creăm conectarea între materiile predate și pasiunile lor. De exemplu, pot organiza activități în care elevii să descopere legături între materia lor și hobby-urile sau interesele personale, precum muzica, sportul sau tehnologia. O prezentare PowerPoint, un proiect de cercetare sau chiar o ieșire în teren dacă e posibil pot face diferența.

De asemenea, încerc să încurajez colegii să utilizeze metode interactive și colaborative, precum brainstormingul, cuAjutorul tehnologiei sau laboratoarele de idei, pentru a stimula gândirea critică și implicarea activă. Uneori, implicarea și învățarea devin mai naturale dacă elevii percep că și-au avut un cuvânt important și în procesul de învățare.

Totodată, consider că feedback-ul continuu, sincer și motivant, poate fi un imbold pentru elevi. La finalul fiecărei activități sau lecții, este extrem de valoros să le arătăm că apreciem efortul și progresul, nu doar rezultatul final. Acest lucru le poate dezvolta încrederea în propriile forțe și dorința de a se autodepăși.

Hai să nu uităm, dragii mei colegi, cât de important e să fim modele pentru elevi în a fi pasionați, creativi și deschiși. Într-un mediu în care elevii percep învățarea ca pe o aventură, nu doar ca pe o obligație, implicarea lor va crește cu siguranță.

Vă mulțumesc pentru toate ideile minunate și sper să continuăm să învățăm unii de la alții!


Reply

–ForumLucrareLicenta.ro–

–ForumLucrareLicenta.ro–