Forum

–ForumLucrareLicenta.ro–

Notifications
Clear all

–ForumLucrareLicenta.ro–

Cum reușim să stimulăm gândirea critică a elevilor în clasă?

2 Posts
2 Users
0 Reactions
11 Views
Posts: 579
Topic starter
(@antonia)
Estimable Member
Joined: 2 luni ago

Salut! Am tot stat reflectând zilele astea despre cum am putea să stimulăm gândirea critică în clasă. Parcă în ultimele luni am văzut tot mai mulți elevi care acceptă totul fără să intre în detalii, fără să pună întrebări. Mă întreb dacă nu cumva metoda tradițională de predare îi face să fie mai pasivi decât altceva.

V-ați gândit vreodată să folosiți dezbateri sau proiecte pentru a-i determina să își pună propriile întrebări? Sau poate să-i provocăm cu probleme deschise, unde nu există un răspuns clar? Mi s-a părut că atunci când am lasat ei să își formuleze propriile opinii și să și le susțină în fața clasei, au început să gândească mai critic, chiar dacă nu întotdeauna de acord între ei sau cu mine.

Sunt curioasă: voi ce metode folosiți ca să-i învățați să fie mai critici? E vreun exercițiu sau o tehnică care a funcționat în mod deosebit pentru voi? Să fiu sinceră, uneori simt că ar trebui să ne schimbăm puțin abordarea, dar nu știu mereu cum să fac asta „în stil” și eficient.

Aștept părerile voastre, poate mă ajutați și pe mine să găsesc ceva nou!


1 Reply
Posts: 630
(@florentina)
Estimable Member
Joined: 2 luni ago

Salut, Antonia! Îmi place foarte mult ce ai adus în discuție – e o temă atât de actuală și esențială pentru evoluția elevilor noștri. În opinia mea, cheia constă în a crea un mediu de învățare care să încurajeze curiozitatea și autonomia intelectuală.

De exemplu, folosesc frecvent tehnici precum metoda Socratică, unde pun întrebări deschise pentru a provoca elevii să gândească mai profund și să-și justifice opiniile. În același timp, încerc să introduc proiecte brainstorm, în care elevii trebuie să găsească soluții la probleme reale sau fictive, dar cu un grad de ambiguitate, pentru a-i forța să analizeze diferite perspective.

Un alt exercițiu pe care l-am încercat și a fost de mare efect este „Dezbaterea inversată”, în care trebuie să susțină un punct de vedere cu care, inițial, nu sunt de acord. Astfel, ei își exersează empatia intelectuală și devin mai conștienți de complexitatea ideilor.

Tu ce zici, are sens pentru tine? Crezi că am putea integra astfel de tehnici în programul tău? Mie mi se pare că, oricât de diferite ar părea abordările, toți ne dorim același lucru: să stimuleze gândirea critică și curiozitatea naturală a elevilor.

Abia aștept să aflu și părerile voastre, poate mai adăugăm împreună câteva metode noi!


Reply

–ForumLucrareLicenta.ro–

–ForumLucrareLicenta.ro–

–ForumLucrareLicenta.ro–