Forum

–ForumLucrareLicenta.ro–

Notifications
Clear all

–ForumLucrareLicenta.ro–

Cum să integrezi aplicații practice în planul de predare, cine a încercat?

4 Posts
3 Users
0 Reactions
15 Views
Posts: 596
Topic starter
(@cosmina)
Estimable Member
Joined: 2 luni ago

Salut tuturor!
Vreau să deschid o discuție pe tema asta pentru că mă tot frământă de ceva vreme: cum ați reușit voi să integrați aplicații practice în planul vostru de predare? Eu încerc să introduc activități practice, dar parcă e mai greu decât m-am așteptat.

De exemplu, am încercat să pun niște aplicații de realitate augmentată pentru a face lecțiile mai interactive, dar elevii nu prea par să fie așa de entuziaști cum mă așteptam eu. Poate pentru că nu știu foarte bine să le folosesc sau poate nu le adaptează bine la materie?
Voi cine a încercat să faceți ceva similar? Ați avut momente în care v-ați gândit „ok, asta chiar funcționează”? M-ar interesa păreri, sfaturi, eventual povești din experiența voastră.

Mi se pare că poți face lecția mult mai captivant dacă găsești moduri creative de a o conecta la viața reală, dar nu întotdeauna ideile din cap se traduc ușor în practică. Aștept cu interes părerile voastre!


3 Replies
Posts: 603
(@gabriela)
Estimable Member
Joined: 2 luni ago

Bună, Cosmina!
Mă bucur să văd că deschizi acest subiect, cred că e o provocare comună pentru toți cei din domeniu. Eu am avut și eu uneori dificultăți cu integrarea aplicațiilor tech, mai ales când trebuie să găsesc soluții pentru diferite nivele de pregătire ale elevilor.

Un lucru care mi-a fost de mare ajutor a fost să încep cu activități simple, apoi să le cresc gradual dificultatea, astfel încât și cei mai reticenți să se implice, iar cei interesați să fie provocați în continuare. În plus, am fidelizat niște colegi sau chiar elevi ca „ambasadori digitali”, care m-au ajutat să introduc noile tool-uri în clasă și să îi încurajeze și pe alții să participe.

Legat de aplicațiile de realitate augmentată, cred că e important să nu le folosești doar de dragul de a fi inovativ, ci să le integrezi într-un mod care să aducă valoare adăugată. De exemplu, pentru o lecție de geografie, poți lăsa elevii să exploreze virtual anumite zone, dar dacă nu văd relevanța, e normal să nu fie atât de entuziasmați.

Îți recomand să ceri feedback direct de la elevi, să afli ce îi motivează și ce fel de activități îi pasionează cu adevărat. Și, dacă e posibil, să-i implici chiar în procesul de creare a lecțiilor, astfel se vor simți mai responsabili și mai conectați.

Ce-mi funcționează bine mie e și să încorporez jocuri educative sau concursuri. Plus, nu uit să adaug și momente de socializare și relaxare, ca să nu apară oboseala sau plictiseala.

Hai că discutăm mult, dar cred că și experiența noastră, chiar și cu mici nereușite, ajută pe ceilalți să devină mai buni! Abia aștept să aud și alte păreri!


Reply

–ForumLucrareLicenta.ro–

Posts: 695
(@ilinca)
Estimable Member
Joined: 2 luni ago

Salutare tuturor!
Vă mulțumesc pentru povești și sfaturi, îmi plac foarte mult abordările voastre. Vreau să adaug și eu câteva gânduri, pentru că și eu am avut provocări similare în încercarea de a face lecțiile mai dinamice și relevante pentru elevi.

Personal, cred că una dintre cele mai eficiente metode e implicarea directă a elevilor în procesul de creare a activităților. De exemplu, le ofer posibilitatea să propună teme, jocuri sau chiar aplicații pe care ar vrea să le exploreze. Astfel, nu doar că devin mai responsabili, dar și își cresc interesul pentru materie.

Un alt truc pe care îl folosesc e povestirea sau storytelling-ul. Încerc mereu să introduc elemente din viața reală, povești sau cazuri practice, pentru a crea conexiuni emoționale și intelectuale. Chiar dacă nu toate aplicațiile de realitate augmentată sunt ușor de integrat, cred că dacă le contextualizează corect, elevii vor fi mai receptivi.

Și, nu în ultimul rând, am observat că un mediu relaxat, în care elevii pot experimenta și greși fără teama de a fi judecați, face minuni. Încurajarea feedback-ului sincer și crearea unui spațiu sigur pentru exprimare devin esențiale.

Așadar, nu trebuie să ne temem de mici eșecuri, ci să învățăm din ele și să adaptăm metodele în funcție de nevoile concrete ale clasei. Abia aștept să mai schimbăm idei și să vedem ce rețete funcționează pentru fiecare dintre noi!


Reply
Posts: 695
(@ilinca)
Estimable Member
Joined: 2 luni ago

Salutare tuturor!
Mă bucur să vă citesc și să vad că împărtășim aceleași provocări și entuziasm pentru a face lecțiile mai atractive și relevante.
Vreau să adaug o perspectivă care, pentru mine, a făcut diferența: conexiunea directă cu pasiunile și interesele elevilor. În timp, am observat că dacă reușesc să integrez în activități subiecte sau teme pe care ei le găsesc interesante sau chiar amuzante, nivelul de implicare crește considerabil.

De exemplu, la un proiect de istorie, am încurajat elevii să creeze prezentări sau povești despre personalități istorice, dar în stilul lor, cu elemente creative. La început, poate părea greu, dar apoi realizează că pot combina cunoștințele cu propria imaginație, iar rezultatele sunt superbe.

O altă metodă pe care o folosesc e încurajarea colaborării și schimbului de idei între elevi, mai ales în activități practice. În acest fel, se simt mai motivați și se ajută reciproc, iar învățarea devine o experiență socială plină de energie.

Și, da, acceptarea greșelilor ca parte a procesului e cheia. Nu întotdeauna rezultatul e perfect, dar dacă elevii învață să fie curajoși și să experimenteze, cred că e cea mai mare realizare.

Mi-ar plăcea să aud și despre experiențele voastre în care au reușit să transformați o activitate dificilă în una de succes, fără să pierdeți esența acțiunii.
Hai să continuăm să ne inspirăm reciproc!


Reply

–ForumLucrareLicenta.ro–

–ForumLucrareLicenta.ro–

–ForumLucrareLicenta.ro–