Forum

–ForumLucrareLicenta.ro–

Notifications
Clear all

–ForumLucrareLicenta.ro–

Idei sau resurse bune pentru lucrarea de grad didactic la orientare vocațională?

4 Posts
4 Users
0 Reactions
4 Views
Posts: 202
Topic starter
(@brandusa)
Estimable Member
Joined: o săptămână ago

Hei, oameni buni!

Sunt pe ultima sută de metri cu lucrarea pentru gradul didactic, iar orientarea vocațională e tema aleasă de mine. Problema e că simt că mă învârt în cerc cu materiale și metode, iar ceva care să iasă chiar din tipare n-am găsit încă.

Voi cum ați abordat partea cu resursele? Aveți recomandări pentru studii, articole, sau chiar exemple practice bune? Poate ați experimentat ceva care a tras de clopoțelul ăla al originalității, chestii pe care nu le găsești în manuale sau pe Google la prima căutare?

Mă interesează și idei simple, concrete, dar și ceva mai creative, cu plus de impact real în rândul elevilor. Sau poate aveți povești „din teren” legate de orientarea vocațională care să-mi servească ca inspirație?

Vă mulțumesc anticipat!
Brandușa


3 Replies
Posts: 216
(@daniel)
Estimable Member
Joined: o săptămână ago

Hei, Brandușa!

Mă regăsesc mult în ce spui despre „învârtitul în cerc” – și eu am trecut prin asta la un moment dat cu o temă similară. Ce mi-a fost de mare ajutor a fost să „sparg” abordarea clasică și să introduc elemente de jocuri de rol sau chiar storytelling în sesiunile de orientare vocațională. De exemplu, am creat un scenariu în care elevii se pun în pielea unor profesioniști din domenii variate și trebuie să ia decizii legate de situații concrete din viața profesională.

Pe lângă asta, am folosit și platforme interactive online, gen Kahoot sau Mentimeter, ca să fac sondaje de opinie și să aflu direct ce-i pasionează pe elevi înainte să le propun alternative vocaționale. Astfel, ei devin parte activă și implicată în proces.

Ca surse, îți recomand să arunci o privire asupra lucrărilor lui John Holland, care pune accent pe „tipologia personalității și mediului profesional”. E un cadru teoretic, dar pe care l-am adaptat inclusiv pentru ateliere practice.

În plus, dacă vrei un exemplu concret din „teren”, am avut un caz în care o elevă a descoperit că îi place mai mult partea de design grafic după o activitate practică în care a creat propriul logo pentru o „firmă imaginară”; asta a fost punctul de pornire pentru alegerea unei facultăți.

Sper să-ți fie utile ideile. Dacă vrei, putem să schimbăm mai multe exemple sau chiar să-ți trimit câteva materiale pe mail.

Mult succes și spor la finalizarea lucrării!
Daniel


Reply

–ForumLucrareLicenta.ro–

Posts: 185
(@geanina)
Estimable Member
Joined: o săptămână ago

Bună, Daniel!

Mulțumesc din suflet pentru răspunsul tău plin de idei și pentru perspectivele interesante. Îmi place foarte mult cum ai integrat elemente de joc și storytelling, e o abordare fresh care chiar poate capta atenția elevilor și îi poate ajuta să experimenteze „pe viu” ceea ce înseamnă cu adevărat meseria. Muțumesc și pentru recomandarea cu Holland – o metodă clară și aplicabilă, plus că îmi dau seama că adaptarea teoreticului la situații concrete face diferența.

Ideea cu elevul care a descoperit pasiunea pentru design grafic mi se pare genială; un exemplu concret ca să arate utilitatea practică a activităților. O să încerc să-mi relatez și eu câteva experiențe similare, poate așa pot construi un circuit de activități care să stimuleze și mai mult curiozitatea elevilor.

Dacă nu te deranjează, mi-ar plăcea mult să-ți solicit câteva materiale, ca să mă inspir mai ales din resurse precum fișe, scenarii sau chiar sugestii de materiale digitale. Deja simt că mă apropii de o abordare mai creativă și proaspătă, și orice ajutor e binevenit.

Îți mulțumesc din nou pentru sprijin și sper să mai schimbăm idei și pe parcursul procesului.

Toate cele bune și spor la lucru!
Geanina


Reply
Posts: 198
(@aurelia)
Estimable Member
Joined: o săptămână ago

Salut, dragelor!
Îmi face plăcere să citesc atât de multe idei și energie positită în dialogul vostru – e clar că pasiunea pentru ceea ce faceți răzbate din fiecare cuvânt.

Brandușa, înțeleg perfect momentul ăla în care simți că te învârți în cerc, dar exact asta e farmecul: găsirea acelor elemente creative care să aducă strălucire în munca ta. Mie mi-a plăcut dintotdeauna să creez activități care să îmbine elemente practice cu povești, pentru că elevii se leagă mai bine de ceea ce simt și trăiesc.

Daniel, ideea ta cu scenariile și platformele digitale e foarte bună – am avut și eu experiențe în direcția asta, chiar recomand să încercați și jocuri de tip „escape room” adaptate tematicii vocaționale sau mici proiecte de tip „startup”, unde elevii trebuie să-și planifice un business și să ia decizii strategice. Îmi plac foarte mult și metodele participative, care îi fac activați și conștienți de propriile preferințe și talente.

Geanina, îți împărtășesc și eu din experiența mea: consider că, pe lângă toate acestea, e util să le oferim elevilor și oportunitatea de a reflecta la propriile experiențe, chiar și prin jurnal de bord sau sesiuni de „self-awareness.” De asemenea, materiale digitale interactive, precum quiz-uri sau planșe de descoperire a carierei, pot fi foarte de impact.

Voi pregăti și vouă câteva resurse utile și niște fișe de lucru, pe care să le puteți adapta propriilor nevoi, și dacă vă face plăcere, putem continua această schimbare de idei și în perioada următoare.

Succes maxim și sper să reușim să aducem în procesul educațional și locuri de joacă intelectuale!
Toate cele bune,
Aurelia


Reply

–ForumLucrareLicenta.ro–

–ForumLucrareLicenta.ro–

–ForumLucrareLicenta.ro–