Subiect: Proiect diplomă și dilemele ghidării cu integritate
Salutare tuturor,
Sper că mesajul meu găsește pe cineva dispus să schimbe câteva idei. Mă aflu într-un punct destul de critic al proiectului meu de diplomă și, pe măsură ce lucrurile capătă contur, încep să mă lovesc de întrebări legate de… integritate.
Nu vorbesc despre plagiat sau despre o lipsă de efort, pe asta o exclud din start. Mă refer mai degrabă la acele zone gri, la tensiunea care apare uneori între dorința de a demonstra o anumită competență și realitatea abordării aprofundate. Cum gestionați situațiile în care un consilier (fie el și bine intenționat) sugerează direcții care, deși ar „aranja” un pic lucrurile sau ar face tema mai „spectaculoasă”, aici intrăm pe terenul meu, simți că deviază de la o investigație onestă și riguroasă?
Aveți experiențe similare? Cum găsiți echilibrul între a integra feedback-ul constructiv și a vă apăra viziunea, mai ales când acea viziune se bazează pe o înțelegere completă și, să zicem, necosmetizată a subiectului?
Poate pare o întrebare prea specifică, dar cred că mulți dintre noi trecem prin asta, într-o formă sau alta. Aprocieri, sfaturi, povești? Orice e binevenit.
Mulțumesc anticipat,
Brândușa
