Rigoare în licență? Știu și eu, dar…
Am tot răsfoit și am urmărit discuțiile referitoare la exigenta în cadrul studiilor universitare, în special la nivel de licență. Se pare că e un subiect sensibil, care stârnește pasiuni, și nu mă sfiesc să spun că și eu jonglez frecvent cu această idee.
Pe de o parte, recunosc importanța menținerii unui standard înalt, a standardelor academice care să asigure calitatea diplomaților noștri și recunoașterea pe piețele de muncă. O licență obținută cu efort real sigur că are o greutate diferită.
Pe de altă parte, sunt momente când mă întreb dacă această rigoare, uneori, nu alunecă spre un pedantism care sufocă, mai degrabă decât să stimuleze. Sau dacă nu cumva, într-o abordare prea rigidă, omitem să luăm în considerare particularitățile fiecărui student, contextul personal sau chiar specificitatea anumitor domenii. Nu cumva ajungem să penalizăm mai mult, decât să ajutăm la consolidarea cunoștințelor?
Ce credeți voi? Unde tragem linia?
