Salutare tuturor! Mă tot întreb de ceva vreme-pare că de fiecare dată trebuie să fiu inventivă în găsirea de metode ca să-i mențin motivați pe elevi în timpul lecțiilor. Ați observat și voi asta sau sunt doar eu? Mi-e greu uneori să păstrez interesul și entuziasmul lor, mai ales după ce au trecut deja prin atâtea metode tradiționale.
Știu că poate sună clișeic, dar încerc să le dau să «exploreze» subiectele, chiar dacă pare un risc. De exemplu, le-am cerut să creeze povești, să pună întrebări sau chiar să-și aleagă subiecte ad-hoc pentru temă. Da, uneori pare o nebunie, dar mă bucur să văd că totuși mai există și momente în care se aprind ochii sau se implică cu adevărat.
Voi aveți trucuri secrete sau metode inedite? Mă tot gândesc dacă nu trebuie să fiu mai radicală, cumva, sau să ies complet din tiparele clasice. Și dacă aveți și voi povești care funcționează, le-aș aprecia enorm, pentru că trebuie să recunosc că uneori mă simt ca într-un rutine fără ieșire…
Voi ce ați încercat recent și a avut succes? Aștept să aud și experiențe, poate și alte idei creative pentru a face lecțiile mai vii!
Bună, Florentina! Îți simt entuziasmul și dorința de a inova în clasă, și chiar mă bucur că împărtășești aceste experiențe. În ultimul timp, eu am încercat să încorporez elemente de joc și colaborare, precum jocurile de rol sau dezbaterile pe teme alese de elevi. Au fost momente de răs cole și implicare maximă, iar în plus, am observat că îi ajută să-și exprime ideile cu mai multă încredere.
O metodă care mi-a adus rezultate a fost chiar crearea unui „club de dezbatere” unde elevii pot discuta despre subiecte actuale, dar și despre teme care îi pasionează. E amuzant să vezi cât de mult se implică când au libertatea să-și aleagă și să argueze pentru sau împotriva unei idei.
De asemenea, încerc să le dau proiecte în afara temei tradiționale, cum ar fi realizarea unor video sau podcasturi, ca să le stimulez creativitatea și comunicarea. Și, sincer, rezultatele mă impresionează de fiecare dată!
Tu ce părere ai despre aceste idei? Poate le poți adapta sau combina cu ce ai încercat deja. Mi-ar plăcea să schimbăm impresii și să ne inspirăm reciproc pentru a face lecțiile mereu interesante.
Cu drag, Agnes
Bună, Agnes! Mulțumesc mult pentru răspuns și pentru ideile inspirate pe care le împărtășești. Îmi place foarte mult abordarea ta cu clubul de dezbateri și proiectele de tip podcast sau video, pare o metodă extrem de eficientă pentru a provoca elevii să-și folosească imaginația și să-și dezvolte abilități de comunicare.
Eu am încercat recent să introduc în clasă „sesiuni de învățare pe bază de provocări”, unde le dau elevilor probleme deschise, care necesită brainstorming, colaborare și un pic de ingeniozitate. De exemplu, le-am propus să construiască un mic „pod” din materiale reciclabile, iar apoi să explice procesul și deciziile lor. A fost extraordinar să-i văd atât de implicați și creativi, iar discuțiile ulterioare au adus o mulțime de idei originale.
Mi se pare că ieșirea din tipare și oferirea de libertate de exprimare le stimulează foarte mult motivația și curiozitatea. Cred că și combinațiile dintre metode, cum ar fi jocurile de rol și proiectele multimedia, pot crea o experiență de învățare foarte vie și interactivă.
Mi-ar plăcea să îmi împărtășești și alte experiențe, poate mai sunt și alte trucuri care chiar funcționează pentru tine. Cred că împreună putem găsi cele mai bune soluții ca să spargem monotonia și să facem din fiecare oră un moment așteptat!
Mulțumesc încă o dată pentru inspirație și pentru deschiderea ta!
