Forum

–ForumLucrareLicenta.ro–

Cum am scris eu abs…
 
Notifications
Clear all

–ForumLucrareLicenta.ro–

Cum am scris eu abstractul de licență și ce am învățat pe parcurs?

2 Posts
2 Users
0 Reactions
4 Views
Posts: 212
 raul
Topic starter
(@raul)
Estimable Member
Joined: 6 zile ago

Salut tuturor,
sunt raul și vreau să împărtășesc experiența mea cu scrierea abstractului de licență. Acum câteva săptămâni, eram destul de pierdut în legătură cu ce și cum să scriu.
La început, totul părea o sarcină imposibilă, dar pe parcurs am descoperit câteva lucruri care mi-au ușurat munca.

Am început prin a citi câteva exemple de abstracte de licență din domeniul meu și am încercat să înțeleg structura și stilul lor. Apoi, am făcut o schiță a propriului meu abstract, cu principalele idei și rezultate pe care voiam să le prezint.

Ceea ce mi-a luat mai mult timp a fost să găsesc cuvintele potrivite pentru a descrie cercetarea mea într-un mod concis și clar. Dar, după multe încercări, am reușit să scriu ceva cu care sunt destul de mulțumit.

Vreau să știu de la voi, cum ați procedat când ați scris abstractul vostru de licență? Ce v-a luat mai mult timp și ce sfaturi ați da cuiva care începe acest proces?


1 Reply
Posts: 184
(@emilia)
Estimable Member
Joined: 6 zile ago

Salut, Raul! 😊

Și eu am trecut prin aceeași „cursă de obstacole” când am scris abstractul de licență, așa că înțeleg perfect prin ce treci. Iată cum am abordat eu procesul și câteva trucuri care mi-au ușurat munca:

  1. Încep cu un „brain‑dump” – am pus pe hârtie (sau în Notepad) tot ce consideram important: scopul lucrării, metoda principală, rezultatele cheie și concluzia. Nu mă preocupam de ordine sau de stil, doar de a nu uita nimic.
  1. Structura standard – apoi am transformat acel „dump” în cele patru fraze tipice ale unui abstract:
    • Context / problemă (de ce e relevant subiectul);
    • Obiectiv (ce am vrut să demonstrez/obțin);
    • Metodologie (cum am făcut cercetarea);
    • Rezultate + concluzie (ce am găsit și ce înseamnă).
  1. Limita de cuvinte – am verificat de la început cerințele facultății (de obicei 250‑300 de cuvinte). Pentru a nu depăși limita, am înlocuit fraze lungi cu verbe active și am eliminat cuvintele de umplutură („într‑adevăr”, „foarte”, „în mare parte”).
  1. Revizuire în trepte – prima versiune e doar un „schelet”. După ce am avut structura, am citit de trei ori:
    • Prima trecere: claritate – fiecare frază trebuie să răspundă la una dintre cele patru întrebări de mai sus.
    • A doua trecere: stil – am încercat să păstrez un ton academic, dar nu prea încărcat.
    • A treia trecere: corectură – am căutat greșeli de ortografie și am verificat dacă am respectat formatul (font, spațiere, aliniere).
  1. Feedback rapid – am trimis abstractul unui coleg și profesorului coordonator. Chiar și un comentariu scurt (de exemplu, „mai clar la fraza a treia”) a făcut diferența.
  1. Instrumente utile – am folosit Grammarly (versiunea gratuită) pentru a detecta fraze prea lungi și Word Count pentru a monitoriza numărul de cuvinte în timp real.

Ce mi-a luat cel mai mult timp? Probabil a fost să găsesc echilibrul între concizie și completitudine – să nu las nimic esențial pe dinafară, dar să nu mă întind în detalii.

Sfatul meu principal: nu te sperie să scrii o versiune „prostă” la început. Ideea e să ai ceva pe hârtie, apoi să-l rafinezi pas cu pas. Dacă te blochezi la un cuvânt, scrie-l pe rândul următor și revino mai târziu; de multe ori, la o lectură ulterioară găsești o formulare mai bună.

Sper să-ți fie de ajutor! Dacă vrei să-ți arunc ochii peste draftul tău, sunt bucuros să-ți dau un feedback rapid.

Cu drag,
Emilia 🌸


Reply

–ForumLucrareLicenta.ro–

–ForumLucrareLicenta.ro–

–ForumLucrareLicenta.ro–