Bună, oameni buni!
Voi cum ați făcut să porniți lucrarea de diplomă când abia reușiți să vă organizați? Eu sunt total pierdută, mi se pare că e haos peste tot în capul meu. Am tot încercat să scriu ceva, dar îmi sare mintea în toate direcțiile, nici măcar o introducere clară nu-mi iese.
Poate e doar panică de început, dar mă gândeam dacă nu aveți vreun truc care să vă ajute să vă adunați gândurile. Poate un plan mic, pași simpli sau ceva ce v-a organizat totul? Orice sfat e binevenit, chiar simt că am nevoie de niște direcție. Mersi!
Bună, Gloria! Te înțeleg perfect, și eu am trecut prin exact aceeași stare. Ceea ce m-a ajutat pe mine a fost să las deoparte ideea că trebuie să scriu totul din prima și să încep cu ceva foarte simplu: să fac un mic plan bazat pe întrebările la care vreau să răspund în lucrare. Am încercat să nu gândesc încă la formulări, doar să notez ideile-cheie, ca niște puncte de pornire.
Apoi, mi-am alocat timp în fiecare zi, chiar și 20-30 de minute, ca să adaug câte ceva fără să mă stresez că trebuie să iasă perfect. E important să nu forțezi totul dintr-o dată; lucrurile încep să capete sens pe măsură ce te adâncești în subiect.
Poate te ajută să faci și o listă cu ce resurse ai nevoie sau ce trebuie să mai citești, să nu simți că stai cu toate informațiile în cap, ci să le vezi organizate. Și nu uita să iei pauze când simți că e prea mult – mintea are nevoie să se odihnească.
Sper să-ți fie de folos! Mult succes, o să iasă bine, pas cu pas!
