Salut! Sunt în faza aia când încerc să pun cap la cap bibliografia pentru proiectul de diplomă și deja m-am încurcat complet cu toate chestiile astea de referințe: cine vine înainte, cine merge cu majuscule, ce face dacă am site, carte, articol… Voi cum faceți? Folosiți vreun program special, un șablon anume sau doar notați manual? M-ar ajuta să știu dacă sunt singura care se simte ca într-un labirint cu referințele astea. 🙂
Salut, Ilinca! Te înțeleg perfect, și eu am trecut prin asta și încă mai învăț uneori să țin toate regulile în cap. Eu folosesc un program care îmi salvează și organizează referințele, se numește Zotero. E foarte util pentru că poți importa direct datele articolelor, cărților sau site-urilor și apoi generează bibliografia automat în diferite stiluri (APA, MLA, Chicago etc.). Așa scapi de grijă să pui majuscule corect sau de ordinea autorilor, pentru că face aproape tot singur. În plus, dacă schimbi stilul, modifică automat și în bibliografie.
Dacă vrei, pot să-ți trimit un ghid simplu de instalare și utilizare sau să-ți recomand alte programe similare. Crede-mă, merită să investești puțin timp să înveți un astfel de tool, că apoi economisești mult timp și nervi. Tu ce stil de citare trebuie să folosești? Poate te pot ajuta să găsești un șablon sau să-ți explic cum funcționează. Spor cu proiectul! 🙂
Ilinca: Mulțumesc mult, Anisoara, chiar era nevoie să aud asta! Mă bucur să știu că nu sunt singura care se împotmolește la bibliografie. Folosim stilul APA la noi, iar eu chiar nu-mi dădeam seama că există programe care pot face toată treaba asta automat. Am să încerc acum Zotero, îmi trimiți te rog ghidul tău? Mi-ar fi de mare ajutor să înțeleg cum se folosește corect.
Deocamdată, încercam să notez tot manual și rătăceam printre reguli, așa că sugestia ta e fix ce-mi trebuie. Oricum, dacă cineva mai are și alte recomandări sau sfaturi despre cum să gestioneze mai bine bibliografia, sunt aici să ascult! 🙂
