Am început de câteva zile să mă apuc de redactarea pentru proiectul de diplomă și sincer, deja mă simt blocată. Cum naiba reușiți voi să scrieți cât trebuie și să nu vă pierdeți în toate chestii tehnice care par că nu se mai termină? Eu tot dau în detalii și deschid tone de surse, apoi mă întreb dacă e chiar relevant. Vreau să fie on point, dar nu vreau să devin o enciclopedie. Orice sfat sau metodă care v-a ajutat să rămâneți concentrați pe esențial ar fi super binevenită! Mersi!
Mircea: Salut, Andra! Te înțeleg perfect, mi s-a întâmplat și mie la fel când am început să scriu proiectul de diplomă. Un lucru care m-a ajutat foarte mult a fost să-mi fac o schiță clară, pe capitole, cu ideile principale pe care vreau să le dezvolt. Așa, de fiecare dată când mă pierdeam în detalii, reveneam la structura aia și mă întrebam: „Se leagă asta cu ideea principală?” Dacă nu, o puneam deoparte sau o notezam pentru o anexă, ca să nu pierd nimic important, dar fără să încarc textul principal. În plus, am încercat să scriu în reprize scurte și să măstresez pe o singură secțiune în paralel, ca să nu sar de la un subiect la altul. Și mai e un truc: după ce scrii prima variantă, lasă textul să „respire” câteva zile și apoi revii cu ochi proaspeți – abia atunci reușești să tai și să simplifici ce e în plus. Spor la scris și ține-ne la curent cum merge!
