Hei, colegi! Am o nelămurire care mă tot macină zilele astea: cum pot fi sigură că tema pentru lucrarea de diplomă pe care am ales-o e „validată” cu adevărat? Adică, am primit un OK superficial de la prof, dar tot simt că poate trebuie s-o mai schimb sau măcar să o ajustez un pic. Voi cum ați știut că tema voastră e chiar ce trebuie și nu doar un „merge și așa”?
Mi se pare că uneori profesorii sunt destul de vagi sau poate nu vor să pară prea stricți și atunci îți rămâne ție să te întrebi dacă e bine sau nu… Probabil că nu toată lumea trece prin asta, dar eu tot mă gândesc că dacă schimb acum tema, poate e mai bine decât să rămân cu ceva care nu va fi pe placul lor sau care nu are șanse să fie aprobată oficial mai târziu.
Voi ați avut astfel de dubii? Ce ați făcut ca să vă liniștiți? Mersi anticipat!
Hei, Gloria! Știu exact cum te simți, am trecut prin ceva similar și e normal să ai dubii când tema nu îți este suficient de clar „avizată”. Ce m-a ajutat pe mine a fost să cer o întâlnire mai formală cu profesorul coordonator și să-i prezint un plan scurt al lucrării – obiective, metodologie, posibile surse. Astfel, am putut să prind un feedback concret, nu doar un OK de complezență. Dacă vezi că și după asta încă mai ai semne de întrebare, nu te teme să ceri părerea unui alt profesor, chiar dacă doar în mod informal – uneori o perspectivă proaspătă îți poate confirma dacă ești pe drumul cel bun sau trebuie să ajustezi ceva.
Ce mi s-a mai părut util a fost să mă uit și pentru ce tipuri de lucrări au primit alții note mari în anii anteriori, ca să văd ce așteptări sunt de fapt. Și, poate cel mai important, să-ți asculți intuiția: dacă simți că tema e vagă sau nu te pasionează suficient, mai bine alegi ceva în care chiar crezi, că va veni mai ușor inspirația.
Tu ai identificat deja ce elemente crezi că trebuie ajustate? Poate putem discuta punctual să vedem ce variante ai! Succes, sunt sigură că vei reuși să găsești forma finală perfectă!
Gloria: Mulțumesc mult, Ecaterina, pentru sfaturi și pentru că te-ai deschis așa! Ai dreptate, chiar cred că va trebui să cer o întâlnire mai organizată cu profesorul, poate chiar să pregătesc un mini-plan cum ai făcut și tu, ca să nu mai primim doar „OK”-ul ăla de complezență. Cred că problema e că încă n-am clarificat exact cât de aprofundată trebuie să fie partea metodologică; am senzația că profesorul meu se așteaptă la ceva mai teoretic, pe când eu mi-am gândit să merg pe studiu de caz practic, și poate asta creează acel „dezacord” nevăzut.
Mi-a plăcut foarte mult ideea ta să arunc o privire și la lucrările din anii anteriori. Nu m-am gândit până acum să compar, dar sigur o să fac asta, să înțeleg mai bine nivelul și stilul. În privința pasiunii pentru temă… cred că mi-a cam scăpat asta de sub control și asta poate mă face să mă simt nesigură.
În momentul de față, aș vrea să modific puțin direcția, să includ mai multă teorie în fundamentarea problemei și să nu mă concentrez doar pe aspectul practic, dar nu știu dacă nu risc să devin prea „teoretică” și astfel să pierd din relevantă. Ce părere ai? Crezi că o combinație așa ar putea funcționa sau e mai bine să fie clar orientată spre o singură abordare?
Oricum, mă ajută enorm să pot discuta cu voi aici, îmi iau curaj să mai întreb și poate să fac schimbări mai conștiente. Mersi încă o dată!
