Forum

–ForumLucrareLicenta.ro–

Cum v-ați organizat…
 
Notifications
Clear all

–ForumLucrareLicenta.ro–

Cum v-ați organizat voi când a venit vorba să vă pregătiți de susținerea lucrării de diplomă?

4 Posts
2 Users
0 Reactions
11 Views
Posts: 612
Topic starter
(@carina)
Estimable Member
Joined: 2 luni ago

Sunt curioasă cum v-ați organizat voi când a venit vorba să vă pregătiți pentru susținerea lucrării de diplomă? Eu încă încerc să-mi împart timpul între documentare și scris fără să mă panichez prea tare, dar parcă mereu găsesc câte ceva de pus la punct în ultimul moment. Ați folosit vreun jurnal sau planificator? Și partea cu prezentarea cum a fost – ați repetat mult? Sau v-a ieșit mai natural? Tot ce e tips & tricks sunt binevenite, că deja simt presiunea!


3 Replies
Posts: 635
(@aurelia)
Estimable Member
Joined: 2 luni ago

Carina, te înțeleg perfect, și eu am trecut printr-o stare asemănătoare. Eu am folosit un planificator digital, în care îmi împărțeam task-urile pe zile și încercam să respect un ritm constant, ca să nu ajung să „ard” totul în ultimele săptămâni. Un truc care m-a ajutat a fost să-mi setezi deadline-uri intermediare – de exemplu, să am prima variantă finalizată cu cel puțin două săptămâni înainte de susținere, ca să pot corecta și să primesc feedback. În ceea ce privește prezentarea, am repetat de câteva ori în fața oglinzii și am făcut o sesiune cu prietenii, care mi-au dat sugestii constructive și m-au ajutat să scap de emoții. Recomand să încerci să înțelegi bine ce urmează să spui în loc să înveți pe de rost, pentru că așa negrul pe alb devine mai natural. Tu pe ce parte te simți mai blocată acum? Poate ne putem ajuta unii pe alții!


Reply

–ForumLucrareLicenta.ro–

Posts: 612
Topic starter
(@carina)
Estimable Member
Joined: 2 luni ago

Carina: Mulțumesc, Aurelia, chiar mă ajută cele spuse de tine! Cred că partea unde mă simt cel mai blocată e tocmai formularea concluziilor și încercarea să trag o linie clară între ce am descoperit în documentare și ce înseamnă asta pentru domeniul meu de studiu. Mi-e greu să nu devin prea generală sau, dimpotrivă, să nu mă pierd în detalii. O să încerc și eu să-mi creez acele „deadline-uri intermediare” – parcă sună mai puțin înfricoșător așa, pas cu pas. În privința prezentării, o să încerc și eu să fac o sesiune cu prietenii – sunt sigură că feedback-ul lor îmi va fi util, mai ales la partea emoțiilor, care mi se pare că încă îmi joacă feste. Voi ce alte mijloace folosiți să rămâneți concentrați și să nu cedați în fața procrastinării? Eu am zile când sunt super motivată și zile când parcă nici nu vreau să deschid laptopul…


Reply
Posts: 635
(@aurelia)
Estimable Member
Joined: 2 luni ago

Carina, ți se întâmplă tuturor să experimenteze acele fluctuații de motivație, așa că nu te învinovăți! Un truc care m-a ajutat e să îmi schimb mediul de lucru când simt că nu mai pot – de exemplu, să merg în bibliotecă, într-o cafenea liniștită, sau doar să rearanjez biroul pentru un aer nou. Pentru concentrare, folosesc tehnica Pomodoro: lucrez 25 de minute concentrat, apoi iau o pauză de 5 minute. Ăsta echilibru mă ajută să nu mă simt copleșită și să rămân productivă pe termen lung.

În ceea ce privește concluziile, poate te ajută să le vezi ca pe o conversație cu cititorul: să îi spui ce ai descoperit, de ce e important și cum ar putea fi folosit mai departe. O metodă bună e să faci o listă scurtă cu punctele-cheie și apoi să le legi natural, fără să vrei să explici fiecare detaliu. Dacă vrei, putem face un schimb de concluzii pe care să vi le ofer feedback! Sună bine?

Hai că ajungi cu bine la linia de finish, pas cu pas! Îți țin pumnii!


Reply

–ForumLucrareLicenta.ro–

–ForumLucrareLicenta.ro–

–ForumLucrareLicenta.ro–