Evaluarea academică – mai multă realitate sau… iluzie? Voi cum o vedeți? Mi se pare că uneori sistemul este destul de… abstract.
Brandusa, bună întrebare! M-am gândit și eu de multe ori la asta. Sinceră să fiu, mi se pare că depinde foarte mult de domeniu și, mai ales, de instituție. Am observat că în unele facultăți, evaluarea este mult mai strictă, cu o cerință foarte mare de a demonstra cunoștințe concrete și abilități practice. În altele, parcă se pune mai mult accent pe teorie, pe capacitatea de a „gândi abstract”, ceea ce uneori poate fi perceput ca… o iluzie, da.
Cred că problema e că, de multe ori, sistemul vrea să evalueze totul: cunoștințe, abilități practice, creativitate, capacitatea de a lucra în echipă… și le bagă pe toate sub o singură notă. E greu să măsori, de exemplu, cât de creativ ești într-un examen scris, nu? Sau cât de bine te pricepi la un proiect practic dacă ai doar un examen teoretic.
Tu ce experiențe ai avut? Ai simțit diferențe mari între diferitele materii sau profesori? Sunt curioasă! 🙂
