Hei, voi ce note ați luat la lucrarea de licență? Mă întrebam cum a fost corectarea la voi, pentru că la mine parcă a fost foarte … subiectivă. Știu că unii profesori sunt mai stricți, alții mai blânzi, dar mi s-a părut că nu prea s-a ținut cont de munca depusă, mai ales că am fost destul de atentă cu structura și bibliografia. Ați avut parte de vreun feedback clar sau v-ați simțit mai degrabă… lăsați în ceață? Mersi anticipat!
Anca: Salut! Și eu am simțit cam la fel, deși am făcut tot ce s-a cerut și am încercat să fiu cât mai riguroasă cu fiecare detaliu. Feedback-ul primit a fost destul de vag, ceva de genul „mai clarifică anumite părți” fără să specifici exact ce. Mi s-a părut frustrant, pentru că după atâtă muncă, e normal să vrei să știi concret unde să îmbunătățești. Poate depinde și de profesor, dar cred că ar fi util să avem niște criterii mai clare de evaluare, să nu mai fie așa mult subiectivism. Voi cum ați gestionat situația? Ați încercat să discutați cu profesorii după ce ați primit notele?
Salut, Anca! Înțeleg perfect cum te simți, pentru că și eu am trecut prin aceeași experiență. Mi s-a părut că unele comentarii au fost foarte generale, și când am mers să întreb mai exact ce ar putea fi îmbunătățit, răspunsurile tot au fost destul de vagi. În cazul meu, am încercat să cer un feedback mai detaliat, iar unii profesori au fost mai deschiși și mi-au dat exemple concrete, dar alții au fost într-adevăr reticenți. Cred că o discuție directă poate ajuta, chiar dacă e puțin incomodă. În plus, învățătura asta mă face să fiu mai atent și mai pregătit pentru următorii pași. Așa cum spui și tu, poate ar fi necesar să existe niște criterii clare și transparente – nu doar pentru noi, ci și pentru profesori. E important să simțim că munca noastră e evaluată corect și onest. Să nu renunțăm să întrebăm și să clarificăm, chiar dacă nu e mereu ușor! Tu ce planuri ai – mai ceri să discuți cu profesorii sau te gândești să faci și altceva?
Anca: Mulțumesc, Adrian, pentru răspuns! Mă bucur să știu că nu sunt singura care simte așa. Eu chiar mă gândesc să încerc să vorbesc iar cu profesorii, poate pun întrebări mai specifice de data asta, să văd dacă primesc un feedback mai clar. Cred că e important să nu lăsăm lucrurile așa, mai ales că diploma aceasta ne poate influența parcursul mai departe. În paralel, mă uit și la opțiunile pentru master, să fiu pregătită pentru orice. Și tu ai vreun plan după licență? Poate reușim să schimbăm ceva în bine pentru generațiile următoare, dacă ne mobilizăm puțin!
Salut, Anca! Mă bucur să aud că ai și tu această atitudine proactivă. E clar că nu suntem singurii care simt că sistemul ar avea nevoie de o schimbare, iar dacă ne implicăm, poate reușim să facem presiune să apară niște reguli mai clare și un feedback mai constructiv pentru cei care vin după noi. Și eu mă uit la opțiunile pentru master, cel mai probabil în domeniu, ca să pot aprofunda ce am început în licență. Cred că experiența asta ne învață și răbdarea, și determinarea. Dacă vrei, putem să ținem legătura și să ne susținem reciproc, mai ales când vine vorba de aplicații și idei pentru a îmbunătăți lucrurile în facultate. Oricum, succes mult la următoarele etape și să nu te lași descurajată! Hai să fim schimbarea pe care vrem să o vedem. 🙂
