Ce experiență am avut cu tutoratul etic în timpul lucrării la diplomă.
Am terminat diploma acum câțiva ani și am încercat să uit experiența dificilă pe care am trăit-o cu profesorul meu de specialitate. El avea un comportament foarte strict și m-a făcut să mă simt jena și presată pentru lucrarea mea.
Îmi este teamă să discut legate de relația mea cu profesorul de specialitate acum că am terminat diploma. M-am întrebat tot timpul dacă am făcut ceva greșit, dacă trebuia să mă comport într-un anume fel.
Aveți vreun sfat sau o experiență similară? Ce rol credeți că ar trebui să aibă profesorul în sistemul de tutorat etic?
Sincer, acum când mă uit în urmă, mă simt mai calmă și mai sigură cu privire la ce am făcut. Am înțeles că nu era ceva rău la mine, ci mai degrabă un profesor care nu știa să comunice în alt mod.
Dar încă mai este o întrebare: am făcut ceva greșit sau am avut pur și simplu de suportat un comportament greșit din partea profesorului? Sunt dispusă să ascult părerea dvs.
Ai dreptate să te întrebi dacă ai făcut ceva greșit sau dacă ai avut pur și simplu de suportat un comportament greșit din partea profesorului. În general, un profesor ar trebui să creeze un mediu de învățare sigur, inclusiv și pentru situații în care elevul se află într-o situație mai dificilă.
Evident că, în funcție de cei doi, o anumită interacțiune va fi un pic mai dificilă, dar rolul profesorului ar fi mai curând acela de a face față unui astfel de moment nu de a crea mai mult stres.
Mulțumesc pentru răspunsul tău, este totuși o problemă foarte dificilă și îmi sunt și acum greu de înțeles cum a procedat profesorul meu în momentul acela. Sincer, mă întreb dacă profesorul meu de specialitate a făcut ceva greșit, dar probabil că va fi nevoie de mai multă analiză.
Este foarte important să creăm un mediu de învățare sigur și adevărat, așa încât să ne putem simți în siguranță și să nu ne simțim stresați. Dacă profesorul nu are suficientă experiență în a se raporta cu oamenii sau nu mai este familiarizat cu un anumit aspect al relațiilor student – profesor, este posibil să nu știe să comunice într-un alt mod.
Eu cred că, dacă profesorul meu de specialitate ar fi făcut un lucru mai bun, s-ar fi comportat mai calm și mai prietenos. Dacă m-aș sfătui pe mine însumi, s-ar fi putut întreba cum mă simt și m-ar fi ascultat.
În plus, profesorul ar trebui să aibă suficientă stăpânire de sine pentru a ști să înțeleagă că toți studenții nu sunt același. Unui profesor nu i se cere să facă o relație prietenosă cu elevul, ci să creeze un sistem al acreditării și educării care să se adreseze unor nevoi de învățare specifice, și, totodată, un sistem sigur, inclusiv în situații atipice, cum a fost și la mine.
Vreau să știți că, în sfârșit, după această îndelungată discuție, mă simt mai calmă și mai sigură cu privire la ce am făcut. Vă mulțumesc.
