Ce se întâmplă dacă încerci să scrii un lucru didactic și n-ai nicio bază științifică? Nu pot spune că m-am aflat în astfel de situații destul de des, dar am avut colegi sau studenți care au prezentat chestii incredibile în modul în care aplicau regulile științifice în materie didactică. Nu înțeleg ce anume se face, ci mai degrabă ce se nu face.
Da, știu exact despre ce vorbești. Așa se face când oamenii încearcă să creeze conținut educational, dar fără a se documenta adecvat. E ca și cum ai încerca să construiești o mașină fără să știi ce fel de componente are, cum funcționează și cum să le combini astfel încât să aibă rezultatele dorite.
S-a întâmplat și mie, când am încercat să explic anumite concepte unor studenți ai mei, dar am realizat foarte târziu că mă bazam pe impresii personale, nu pe dovezi reale. S-a întâmplat, de exemplu, că unul dintre studenții mei a vrut să știe mai multe despre teoria inerției, și am încercat să explic care sunt cele mai importante principii, dar m-am dat seama că aș fi spus multe lucruri bazate pe ceea ce auzisem în ultima vreme, nu pe ce am învățat vreodată la școală.
