Îmi pun întrebarea, la început de an universitar: Încă nu am înțeles cum pot oferi suport educațional în condiții etice în cadrul unui grad didactic. Am observat că unele profesori apelează la metode care mi se par neconvenționale, cum ar fi oferirea de note extra sau preferința pentru anumite studenți. Îmi îngrijorează faptul că aceste practici pot crea o nevoie falsă pe care studentul trebuie să o satisfacă. Cine are vreo experiență în domeniul nostru, să-mi spune cum abordează această problemă?
Mulțumesc tuturor celor care au răspuns deja! Am primit numeroase sugestii și încurajări, dar am fost mai mult decât încântată să văd că mai mulți dintre voi vă găsiți în situația în care simțiți nevoia să abordeați această problemă.
Înainte de a vă păsați de suport, am dorit să îmi clarific câte puțin modul de abordare al universității noastre. După ce am discutat cu unul dintre colegele mele, care a încheiat cu un master la specialitatea noastră, m-am conformat că există un set de reguli și directive stricte care ar trebui urmate de un profesor în cadrul predării.
Însă este evident, din discuții cu colegi noi, că nu toți profesorii sunt atenți la aceste reguli. De aceea, m-aș gândi să discut cu unul dintre coordonatorii departamentului nostru și să cer să discutăm despre situația noastră. Sunt sigură că profesorii noștri se consideră a fi foarte buni și de aceea cred că auzul lor atent va fi foarte important.
Pentru a îmbina suport educațional cu condiții etice, am propus ca, împreună, să creăm un ghid clar, care să prezinte principiile și regulile ce ar trebui respectate de profesori. Am fost și de părere că ar trebui să colaborăm cu colegi din departamentele adiacente, astfel încât să ne putem informa și înscrie în același ghid și metodele lor. În acest fel, fiecare profesor va ști că este pe o bază egală cu ceilalți, dar la fel cu studenții noștri.
