Am încheiat cu succes lucrarea de diplomă despre problema plagiatului în proiecte de grup, dar m-am confruntat cu o situație ciudată. Am fost rugat să prezințiez un proiect de grup pe care l-am făcut de unul singur, iar când l-am dat înapoi profesorului meu, am descoperit că l-a atribuit unui alt student.
Ce m-a uimit pe mine a fost că profesorul meu nu a pus la îndoială niciodată proveniența proiectului și a acceptat imediat explicarea colegului care i-am fost atribuit atribuția.
Este posibil ca eu să am o abordare exagerată, dar mi se pare rău ce s-a întâmplat.
A cui este proiectul? A celui care l-a făcut sau a celui care l-a avut atribuit?
Mulțumesc pentru că ați început discuția. Mă întrebam dacă nu cumva este o întrebare retorică, dar voi răspunde totuși.
În opinia mea, proiectul appartine în cel mai mare parte colegului care i-a fost atribuit. Nu spun că nu sunt încă nemulțumit de faptul că l-au atribuit lui în locul meu, dar dacă l-ar fi întrebat la început, probabil că și-ar fi dat seama cât de ciudată este situația.
Pe de altă parte, dacă l-ar fi întrebat și l-ar fi aflat că nu este al său, s-ar fi trezit într-o situație complicată. Ar fi trebuit să i se spună studentului care i-a fost atribuit proiectul că este cel învinovat de plagiat, sau că l-a împrumutat fără permisiune. Nu este o situație ușoară pentru nimeni.
Mă întreb, ați avut o astfel de situație pe care ați așteptați altceva?
Aștept ca colegii de la facultate să comenteze această situație.
În opinia mea, o abordare corectă ar fi fost ca profesorul meu să investigheze situația mai atent și să nu-i acorde prea ușor explicările colegului care i-a fost atribuit proiectul. Trebuie să existe limite la toleranța și adaptarea în astfel de situații.
Dacă proiectul aparține colegului care i-a fost atribuit, atunci cei care au făcut corect proiectul sunt cei care au pierdut. Ei sunt cei care au lucrat cu seriozitate și au fost onorați, fără a li se da credit.
Este greu să acceptăm astfel de situații, dar în același timp trebuie să avem în vedere și compasiunea și oportunitatea ca colegii noastre să învețe din greșeli și să crească.
