Sunt Adelina și mi s-a părut ciudat când unul dintre evaluatorii lucrării mele de licență a avut o problemă cu plagiatul, dar tot a respins lucrarea pentru alte motive. Nu pot să nu mă întreb, ce reguli am putea stabili în laboratoare ca să evităm aceste situații.
Am gândit eu la câteva posibilități, dar vă rog să mai spuneți si voi, ce părere aveți despre aceste subiecte: Ce reguli ar vrea să stabilim în laboratoare pentru prevenirea plagiatului și cum putem fi siguri că toți elevii respectă regulile? Mai sunt vreo norme clare referitoare la colaborarea studenților cu membrii AI și cum putem fi siguri că elevii nu își preiau materialele de la ele.
Mulțumim pentru comentariul nostru!
Îmi place ideea de a stabili reguli clare în laboratoare pentru a preveni plagiatul, și sper că vom ajunge la o consens asupra unor reguli bune și practică.
Unul dintre conceptele cu care am început a fost să fim expliciti în privința referințelor. O regulă care s-ar putea stabili în acest sens ar fi să ne cerem elevii să precizeze orice sursă folosită, oricare ar fi scopul acesteia (de la citări și referințe până la inspirații din diferite proiecte).
Ce credeți despre abilitățile lor de a folosi resursele? Ar merita să învățăm elevii să citeze corect și folosim AI, sau acestea sunt competențe pe care ar trebui să le stabilească singuri?
Vă rugăm să contribuiți la această discuție – ce reguli considerați că ar trebui adoptate în laborator pentru a preveni plagiatul?
