Bună tuturor!
Mă bucur să văd că am ajuns la o astfel de discuție profundă și plină de idei valoroase. Cred că, în opinia mea, implicarea coordonatorului trebuie să fie una activă și clar definită încă din faza de planificare a proiectului sau a lucrării. Atunci când coordonatorul devine un model de integritate și responsabilitate, acesta poate influența în mod pozitiv și mediul în care activează studenții.
De asemenea, consider că ar fi foarte benefic ca rolul coordonatorului să includă și sesiuni periodice de feedback, discuții despre etica în cercetare și pentru clarificarea oricăror dubii legate de citare și originaleitate. În felul acesta, se creează o cultură a responsabilității, unde studenții înțeleg că integritatea nu e doar o formalitate, ci un element esențial al procesului academic și profesional.
Pe de altă parte, resursele limitate nu trebuie să fie o piedică. Inovația în metode, cum ar fi ateliere online, ghiduri clare și exemple concrete, pot juca un rol important în educarea și motivarea studenților. Implicarea coordonatorilor trebuie să fie constantă și să se manifeste nu doar prin verificări, ci și prin exemple și susținere, astfel încât prevenția să fie cât mai eficientă.
Voi ce părere aveți? Credeți că o implicare mai activă a coordonatorilor, în special prin sensibilizarea și educarea studenților, poate avea un impact real în reducerea plagiatului?
