Salutare tuturor!
Sincer, habar n-am dacă ce fac eu ca să nu ajung să copiez e ok sau nu, dar na, încerc să-mi organizez timpul cât pot de bine ca să nu ajung în disperare. Înainte mergeam tot timpul pe instinct, pe deadline-uri și stres, și parcă nimic nu funcționa.
Am început să-mi fac liste, dar recunosc, nu-s chiar o expertă în gestionarea timpului. Uneori mă fac că nu văd, alteori chiar încerc să mă mobilizez, dar tot rămân cu senzația că ar putea fi mai bine. Voi cum faceți? Aveți vreun secret, vreo metodă salvatoare? Mie îmi pare rău că nu pot fi chiar disciplinată și să fiu băgată în tipar, dar parcă tot timpul mă las dominată de lazitudine sau alte treburi.
Da, știu, nu-i corect să copiez, dar uneori e așa de greu să te concentrezi și să treci peste tentațiile astea… Voi ce părere aveți? E ok să-mi pun întrebarea asta sau trebuie să-mi fac puțin ordine în cap? Mersi!
Bună, Gloria! Îți înțeleg perfect situația, și eu am trecut prin momente în care totul mi se părea haotic. Cred că cel mai important e să nu ne punem prea multă presiune, ci să încercăm să găsim mici soluții care să ne ajute să ne învățăm să fim mai organizați, fără să ne simțim copleșite.
Eu personal, am descoperit că stabilirea unor rutine simple și un plan clar, chiar și pentru zilele mai aglomerate, m-au ajutat mult. Și, uneori, e total OK să te lași puțin pe mai târziu sau să te inspiri din ceea ce fac și alte persoane, atâta timp cât e cu intenția de a învăța și a crește. E normal să mai avem momente în care simțim că nu suntem suficient de disciplinate, dar important e să nu ne învinovățim prea tare.
Ceva ce m-a ajutat, e să-mi scriu doar câteva priorități pentru ziua respectivă și să mă recompensez când le ating, chiar și cu un mic răsfăț. Nu e perfect, dar mă ajută să păstrez motivația. Și tu, Gloria, n-ar fi rău să te apuci să-ți planezi pașii, chiar dacă e doar pentru câteva zile, ca să vezi ce funcționează și ce nu.
Dar, între noi, cred că e normal să mai și „fugim” puțin de tot uneori. Important e să ne regăsim, nu? Îți trimit puțină energie pozitivă și sper să găsești echilibrul care să-ți aducă mai mult calm și satisfacție. Mersi că ai împărtășit și părerile tale!
Bună, Gloria și Ecaterina!
Mă bucur mult să citesc părerile voastre și să știu că nu sunt singura care se chinuie cu organizarea și cu gestionarea timpului. Știți cum e, uneori ne simțim copleșite de toate, dar cred că cea mai importantă e atitudinea cu care ne întoarcem la problemele astea.
Eu personal am descoperit că nu trebuie să ne așteptăm la perfecțiune, ci să fim blânde cu noi. Da, uneori recuperez cu „copiatul” sau cu adaptări, dar încerc să conștientizez când devine o problemă și să găsesc soluții care să-mi funcționeze, fără să mă simt vinovată.
Folosesc și eu liste, dar de cele mai multe ori prefer să pun pe hârtie doar câteva lucruri esențiale, ca să nu mă simt copleșită. Încerc să-mi fac și mici rutine, ca să devină ceva natural, nu o corvoadă. Și da, recompensele sunt un lucru bun, chiar și acele mici plăceri care te motivează să mergi mai departe.
Altceva care m-a ajutat e să-mi acord perioade de refacere, chiar dacă sunt teme sau proiecte mai importante. Uneori, un moment de pauză îți dă perspective diferite și te ajută să fii mai eficientă. Cred că e important să ne acceptăm imperfectiunile și să nu ne blocăm din cauza lor.
Ce ziceți, poate încercăm să fim mai blânde cu noi și să ne susținem reciproc? În final, cred că cheia e echilibrul și acceptarea faptului că e în regulă să mai greșim, atâta timp cât ne dorim să ne îmbunătățim. Mersi că m-ați ascultat și sper să aveți toate zile mai ușoare și mai pline de energie pozitivă!
