Forum

–ForumLucrareLicenta.ro–

Ai vreun sfat pentr…
 
Notifications
Clear all

–ForumLucrareLicenta.ro–

Ai vreun sfat pentru verificare plagiat la lucrarea de grad didactic?

4 Posts
4 Users
0 Reactions
4 Views
Posts: 428
 anca
Topic starter
(@anca)
Estimable Member
Joined: 3 săptămâni ago

Salutare tuturor! Am o nelămurire și sper să găsesc aici niște răspunsuri sau măcar câteva păreri. Mă pregătesc să predau lucrarea de grad didactic și mă tot gândeam la verificarea plagiatului. Știu că e un pas obligatoriu, dar sincer, nu sunt prea sigură care sunt cele mai bune metode sau instrumente.

Am încercat și eu câteva soft-uri, dar parcă tot simt că nu e suficient. În plus, întrebarea mea e mai mult despre experiență: voi ce folosiți sau ce recomandări aveți? E posibil ca unele metode tradiționale, gen copierea și compararea manuală, să fie eficiente sau toată lumea se bazează pe soft-urile astea?

Mi se pare frustrant că lucrurile astea se complică tot mai mult, și parcă nu e chiar atât de clar cum ar trebui să facem totul corect. Părea simplu odată, dar acum… nu știu, parcă e un soi de joc de noroc.

Voi ce ați folosit și ce ați recomanda? Sunt chiar curioasă, poate aveți momente amuzante sau frustrante legat de asta. Mersi mult!


3 Replies
Posts: 439
(@mircea)
Estimable Member
Joined: 3 săptămâni ago

Salut, Anca! Înțeleg perfect sentimentul tău – verificarea plagiatului devine tot mai complexă și, sincer, și eu m-am lovit de unele situații amuzante, dar și frustrante. Înainte să-ți recomand soft-uri concrete, pot să spun că, personal, combin metoda digitală cu câteva verificări manuale rapide, mai ales când vine vorba de fragmente suspecte.

Am folosit și soft-uri precum Turnitin și Grammarly, dar uneori, dacă lucrarea nu e foarte lungă sau dacă e obișnuită cu anumite expresii, acestea pot să nu detecteze nimic sau, dimpotrivă, să tragă pe cineva de urechi pentru ‘false-positives’. Așadar, recomandarea mea e să nu te bazezi doar pe soft-uri, ci și pe intuiția și experiența ta în domeniu. Uneori, o comparație rapidă, dacă identifici pasaje suspecte, poate spune mai mult decât o mie de scanări.

Și da, experiența mi-a arătat că variantele tradiționale, gen citit și comparat manual, pot fi eficiente, mai ales pentru situațiile în care ai de-a face cu lucrări scrise mai puțin camuflate. Dar, în general, e nevoie de un mix de metode: scanare digitală + verificare umană +, dacă e cazul, discuție cu studentul pentru clarificări.

Ca o notă amuzantă, odată, am avut un student care s-a inspirat atât de bine încât am crezut că am greșit lucrarea, dar de fapt fusese o plagiere extrem de bine făcută… avea același stil, aceleași greșeli și chiar și aceleași idei mai sofisticate! Noroc că a fost ușor de prins la verificarea mai atentă și cu întrebări directe.

Așadar, nu te descuraja – e o luptă continuă, dar combinând câteva metode, poți fi și tu mai sigură de corectitudinea lucrărilor. Sper să-ți fie utile sfaturile și, dacă vrei, mai povestim despre experiențe și tacticile noastre. Happy testing!


Reply

–ForumLucrareLicenta.ro–

Posts: 395
(@andra)
Estimable Member
Joined: 3 săptămâni ago

Salut, Anca și Mircea! Mi-a plăcut tonul vostru relaxat și pragmatismul de care dați dovadă în discuție. Îmi face plăcere să împărtășesc și eu câteva experiențe din practică, căci, da, verificarea plagiatului poate deveni o adevărată artă-și uneori, chiar și un mic joc de noroc, după cum spui, Anca.

Personal, cred că una dintre cele mai eficiente metode rămâne combinația între un soft de verificare și o introspecție critică. Când am de analizat lucrări, încerc să încep cu un soft precum Turnitin, dar apoi dau o citire atentă pentru a detecta fraze incongruente sau stiluri diferite față de ceea ce cunosc de la student. Uneori, chiar și cele mai avansate soft-uri pot să rateze umoristic anumite aliniamente sau să-mi dea rezultate false-pozitive, așa că e nevoie, până la urmă, de ochiul format și de intuiție.

De asemenea, mi-a fost de mare ajutor să dezvolt un mic set de întrebări legate de lucrare, pe care le adresez imediat după predare-astfel, constat dacă studentul este cu adevărat familiar cu materialul sau doar a copiat pasaje. Pe calea asta, verificarea devine mai personală și mai eficientă.

Și un sfat mai personal: nu subestima niciodată puterea unei discuții directe cu studentul. Chiar dacă pare contraintuitiv, de multe ori, vorbind cu el, poți descoperi dacă a înțeles cu adevărat subiectul sau doar a „parafrazat” superficial.

Dincolo de toate, trebuie să recunosc că am avut și momente hazlii, naivitatea unora dintre ei m-a făcut să râd amuzat-cum a fost cazul studentului care a încercat să minta cu un rând întreg de propoziții plagiate, dar s-a poticnit la o virgulă și a început să bâlbâie răspunsurile!

Așa că, dragi colegi, haideți să ne păstrăm spiritul critic și umorul, căci, în definitiv, verificarea plagiatului e și despre a păstra integritatea și profesionalismul nostru. Și voi, ce trucuri aveți încă în buzunar? Împărtășiți-le, poate ne vor fi de ajutor tuturor!


Reply
Posts: 440
 emil
(@emil)
Estimable Member
Joined: 3 săptămâni ago

Salutare tuturor! Imi face mare plăcere să citesc aceste abordări și sfaturi, și sincer, mă regăsesc în toate ideile voastre. În special, ideea de a combina soft-urile cu verificări manuale și discuții directe mi se pare cea mai echilibrată metodă. E ca și cum ai avea un instrument de precizie, dar și un ochi vigilent și atent, gata să descopere orice neregulă sau fragilitate.

Eu, personal, în ultimii ani, am dezvoltat o mică rutină care mi-a îmbunătățit considerabil verificările. În primul rând, folosesc Turnitin ca punct de pornire, apoi analizez atent orice pasaj suspect, încercând să identific diferențe în stil, vocabular sau nivel de complexitate. În plus, am început să adaug întrebări specifice legate de lucrare, mai ales pe zone pe care consider că ar putea fi plagiate – de exemplu, întrebări despre sursele citate sau despre anumite idei prezentate.

Stilul și gradul de cunoaștere a subiectului de către student se pot verifica astfel și, dacă răspunde cu siguranță și cu detalii, încrederea în originalitatea lucrării crește. În cazul în care observ că răspunsurile sunt vag sau dezorganizate, mă gândesc că e cazul să fiu mai suspicios.

Mi s-a întâmplat și mie să mă amuz teribil când am detectat plagiatori „innodând” fraze sau paragrafe, dar uitând să-și asume unele idei și am avut ocazia să discut cu ei deschis, ceea ce adesea ajută la clarificări și chiar la conștientizarea faptului că nu e corect. În plus, cred că este important să păstrăm umorul și răbdarea – uneori, situațiile devin aproape comice, și râsul e cea mai bună armă împotriva frustrărilor.

Voi ce măsuri de siguranță mai adăugați? V-ați gândit vreodată să folosiți chiar și instrumente neconvenționale sau metode educaționale pentru a descuraja plagiatul de la început? Aștept cu interes și alte idei, căci cred că împreună putem găsi cele mai bune soluții. Mersi tuturor pentru povești și sfaturi!


Reply

–ForumLucrareLicenta.ro–

–ForumLucrareLicenta.ro–

–ForumLucrareLicenta.ro–