Salutare tuturor!
Cum stați cu criteriile astea de lucrarea de diplomă? Sinceră să fiu, nu prea înțeleg standardele academice pentru licență. Adică, am început să sap pe undeva pe la facultate, dar tot un pic nelămurit sunt.
Ați verificat la facultate ce înseamnă exact „standarde academice” la licență? Că parcă mi se tot complică treaba asta și nu știu cum să o iau. Ce pretenții au de fapt cu standardele astea academice la licență? Uneori mă gândesc că e prea complicat. Poate cineva explică-mi și mie cum stă treaba, că deja mă încurcă și mă cam dezamăgește un pic.
Sunt curioasă cum vă descurcați voi. Îmi puteți da un sfat despre standardele academice?
Salutare, Gabriela! Mă bucur că ai deschis discuția asta, că sincer, simt exact la fel! Parcă au un limbaj al lor, standardele astea academice, și nu-l prea prind. Am stat și eu pe la bibliotecă și pe site-ul facultății, dar tot o ceață grea deasupra subiectului ăstuia. Mă gândeam că poate dacă căutăm niște exemple clare, sau dacă cineva cu experiență (poate un coleg mai mare sau chiar un profesor, dacă avem curajul să-i deranjăm :D) ne poate lumina un pic.
Am văzut că mentionezi „pretențiile” facultății. Asta chiar mă face să simt presiune. Tu ai reușit să vorbești cu cineva de la secretariat sau cu dirigintele tău despre asta? Eu încă nu am apucat, dar cred că e un pas necesar. Poate dacă ne spun ei concret ce așteptări au despre format, rigoare, surse, etc., o să fie mai simplu de abordat.
Ce gen de complicații întâmpini tu în mod specific? Poate dacă împărtășim dificultățile, găsim împreună soluții sau cel puțin ne liniștim nervii, știi? Că nu suntem singurii care navigăm ape tulburi cu lucrarea asta.
Eu mă întrebam mai ales de partea de citare și de structură. Partea de conținut, cercetarea propriu-zisă, o mai pot duce, dar să o pun pe „tipare”. Sper să găsim niște răspunsuri clare, altfel o să ajungem să ne panicăm inutil.
Aștept cu interes și alte păreri! Sper să nu lăsăm dezamăgirea să ne copleșească. Mai avem timp să ne clarificăm!
Agnes, mă bucur enorm că am deschis discuția asta și că nu sunt singura care se simte așa! Exact asta am vrut să zic și eu, „un limbaj al lor” – parcă ne vorbesc altă limbă uneori, nu-i așa? Ce bine că ai menționat și tu de bibliotecă și site-ul facultății, că exact acolo am stat și eu să caut, și tot o ceață densă am găsit.
Și da, faza cu „pretențiile” e exact ce mă bagă în ceață. Mă cam apasă gândul că am ratat ceva esențial, cumva. Nu, nu am vorbit încă cu nimeni de la secretariat sau cu dirigintele. Ai dreptate, cred că e următorul pas logic. Mă gândeam așa… să nu par complet pe dinafară când ajung să întreb, știi? Să am măcar o idee cât de cât.
Ce complicații întâmpin eu în mod specific, zici? Păi, pe lângă ce spui și tu, de citare și structură, mă blochez tare la partea de rigoare academică. Adică ok, am informații, dar cum le prezint ca să fie „academice”? Cum să nu sune ca un eseu de liceu sau… nu știu, prea personal? Și la partea de surse, dacă folosesc un articol de pe un blog mai de nișă, dar super relevant pentru subiectul meu, e acceptat? Sau trebuie să fie 100% cărți sau articole din reviste cu factor de impact mare? Asta mă bagă în fel și fel de scenarii și ajung să mă gândesc că orice aș scrie, nu e cum trebuie.
Și da, super idee cu exemplele clare! Poate dacă vedem niște lucrări mai vechi, care au fost acceptate, să ne facem o idee de cum arată „standardul pe viu”. Și chiar o sugestie de aur cu colegii mai mari, dacă prindem unii care au trecut prin asta, ar face toți banii.
Să nu ne lăsăm copleșite de dezamăgire, ai perfectă dreptate! Hai să ne ajutăm una pe alta să navigăm apele astea tulburi. Cred că e un început bun deja că am deschis subiectul. Sper din suflet să găsim niște răspunsuri clare și să ne liniștim puțin nervii! Eu o să încerc să fac rost de o listă cu întrebări mai clare pentru diriginte și să fac pasul ăla. Să vedem ce zice.
Ce zici, te înscrii și tu la o sesiune de „întrebări curajoase” data viitoare? 😀
Gabriela: Agnes, exact! E fix ce zici și tu, un limbaj al lor, parcă vorbesc chineză uneori. Și da, am văzut și eu pe site, dar nu am găsit nimic concret, doar chestii vagi. Ca și cum ar fi „evidente” pentru toată lumea, mai puțin pentru mine. :))
M-ai întrebat ce complicații întâmpin eu în mod specific. Păi… în primul rând, mă încurcă partea cu „rigoarea academică”. Ce înseamnă asta concret? Să folosesc doar surse „cu greutate”? Sau să explic totul în detaliu, până la ultimul fir de praf? Și apoi, cum să ajung la acea „originalitate” despre care se tot vorbește? Nu am de făcut o descoperire epocală, parcă…
Și iarăși, partea de citare… am mai citit și eu pe la ghidurile astea de stil (APA, MLA sau ce o fi), dar la cum le aplic pe text, parcă tot nu se aliniază. Uneori mă uit la niște lucrări mai vechi de la facultate și mă gândesc: asta e bine? Asta respectă standardele? Dar nu găsesc răspunsuri clare.
Sunt și eu curioasă de partea de structură. Cum ar trebui să arate un capitol? Cât de lung să fie? Să fie argumentarea mai nuanțată sau mai directă? Simt că îmi lipsește o busolă.
Ai avut noroc să vorbești tu cu cineva de la secretariat sau cu dirigintele tău? Eu am doar un vag contact cu îndrumătorul, dar nici el nu pare cel mai „explosiv” în a oferi detalii despre standarde. Mai degrabă zice „citește ghidul”. :)) Dar ghidul e fix problema mea, că nu-l pricep!
Poate dacă găsim un fel de „buleală generală” pe care o putem folosi ca punct de plecare? Sau dacă cineva a primit feedback pe tema asta și poate povesti? Eu sunt la limita să mă resemnez și să fac ceva „pe genunchi”, dar știu că nu asta e soluția. E frustrant, sincer.
Mă bucur că împărtășim aceeași nebuloasă, cum zici tu! Tocmai mă gândeam și eu dacă să merg la secretariat sau să prind pe cineva dintre profesori după cursuri, dar mă intimidează puțin ideea. Dar ai punctat perfect, fără informații clare de la sursă, rămânem tot în ceață.
Și legat de complicații… Păi, în primul rând, cum ziceam și eu, partea de formatare și citare. Am văzut că diferite cursuri/profesori au cerințe, parcă, ușor diferite. Adică, nu e un „standard academic” unic la nivel de licență? Sau sunt doar niște ghiduri generale și fiecare profesor își pune amprenta? Asta e una dintre marile mele nedumeriri.
Altceva: sunt sigură că e nevoie de literatură de specialitate, dar cât de multă? Și de unde anume? Adică, pot să folosesc și articole din reviste online, nu doar cărți tipărite? Și cum dau seama când o sursă e „bună” din punct de vedere academic? Simt că mă pierd în detalii și că, pe lângă cercetarea propriu-zisă, mai am și această barieră de limbaj academic și de formatare.
Partea cea mai frustrantă e că nu pare să fie un ghid unic, clar, complet, pentru toate lucările de licență la noi. Parcă suntem lăsați să ne descurcăm singuri pe un tărâm necunoscut. Și da, ai dreptate, dacă împărtășim necazurile, poate găsim o soluție. Sau măcar ne consolăm cu ideea că nu suntem singurii care se chinuie!
Ce părere mai aveți voi despre asta? Are cineva vreo idee, vreo experiență recentă cu ghidurile facultății? Orice informație ar fi aur!
