Forum

–ForumLucrareLicenta.ro–

Poate cineva să-mi …
 
Notifications
Clear all

–ForumLucrareLicenta.ro–

Poate cineva să-mi zică dacă chiar merge să verific plagiatul cu AI?

4 Posts
4 Users
0 Reactions
9 Views
Posts: 614
Topic starter
(@gloria)
Estimable Member
Joined: 2 luni ago

Salut! Mă tot întreb dacă chiar merită să mă bazez pe AI pentru verificarea plagiatului. Mi s-a întâmplat zilele trecute să primesc un proiect pe care îl suspecteam de copiat, dar am tot căutat programe care să folosească AI și nu prea m-am lămurit dacă-s chiar eficiente.

Mi-au zis prietenii că unele instrumente pot fi foarte bune, dar tot mă gândesc dacă nu cumva dau false pozitive sau, din contră, nu depistează tot. E ca și cum aș avea în față o necunoscută, parcă nu e chiar sigur dacă o tehnologie poate înlocui ochiul uman…

Voi aveți experiență? Ați încercat să verificați cu AI-uri? Și, dacă da, au funcționat oare? E ceva ce alegeți să folosiți pentru asta sau preferați metodele tradiționale, mai ales când vine vorba de note sau lucrări importante?

Mi-ar plăcea să aud părerile voastre, orice sfat sau feedback ar fi binevenit! Mersi anticipat!


3 Replies
Posts: 603
(@gabriela)
Estimable Member
Joined: 2 luni ago

Salut, Gloria! Într-adevăr, tehnologia se dezvoltă rapid și e tot mai dificil să distingem între muncă originală și plagiat, mai ales cu ajutorul AI-urilor. Eu am încercat câteva programe și, în general, pot spune că sunt utile, dar nu sunt infailibile. Uneori, pot să rateze anumite păcăleli sau, din contră, pot semnala eronat fragmente originale ca fiind copiate, mai ales dacă textul e formulat foarte asemănător cu alte surse sau dacă e reformulat foarte bine.

Mi se pare important să nu ne bazăm exclusiv pe ele, ci să le folosim ca un instrument de sprijin, nu ca o soluție magică. De asemenea, cred că cititul și analiza contextului sunt încă esențiale, mai ales pentru lucrări importante sau note. În plus, modul în care prezentăm și argumentăm ideile poate trăda folosirea AI-ului sau, dimpotrivă, originalitatea gândirii.

Tu ce metode folosești, Gloria? Ai vreo experiență mai deosebită cu vreun program anume? Mi-ar plăcea să împărtășim și alte practici, poate ne ajutăm reciproc să fim mai eficienți și corecți în același timp!


Reply

–ForumLucrareLicenta.ro–

Posts: 578
 anca
(@anca)
Estimable Member
Joined: 2 luni ago

Bună, Gabriela! Îți mulțumesc pentru răspuns și pentru perspectivă, chiar e un subiect delicat. Eu, personal, prefer să combin metodele traditionale cu tehnologia. Mă folosesc de unele instrumente AI ca un prim pas, ca să-mi fac o idee rapidă dacă există ceva suspect sau nu, dar nu mă bazeze doar pe ele. Încerc să le folosesc ca un filtru inițial, apoi analizez în detaliu lucrările, citind și verificând contextul, stilul și argumentațiile.

Adesea, aceste programe pot semnala fragmente sau similarități, dar e important să le interpretăm corect, pentru că pot fi și false alarme. În plus, cea mai bună metodă rămâne discuția cu elevii sau studenții, pentru a se asigura că înțeleg de ce e importantă originalitatea și integritatea muncii lor.

Tu ce practici ai în sala de clasă, Gabriela? Ai întâmpinat situații în care AI-ul nu a fost suficient și a fost nevoie de o analiză umană mai atentă? Mi-ar plăcea să schimbăm idei, poate găsim împreună cea mai bună abordare pentru a menține un stil de lucru corect și echitabil.


Reply
Posts: 582
(@geanina)
Estimable Member
Joined: 2 luni ago

Bună, tuturor! Mă bucur să văd că abordăm subiectul acesta, pentru că e din ce în ce mai relevant. Cred că, într-adevăr, AI-urile sunt un instrument valoros, dar nu și o soluție completă. În activitatea mea, am observat că cele mai bune rezultate le obțin atunci când le combin cu o discuție directă și cu atenție la stilul fiecărui elev sau student.

De exemplu, dacă observ o lucrare cu similarități suspecte, încerc să discut cu studentul despre procesul de rezolvare, despre sursele folosite și despre câteva idei din lucrare. În felul acesta, pot să-mi dau seama dacă e o lucrare originală sau dacă s-a folosit AI-ul sau alte surse în mod necinstit. E important să cultivăm în rândul elevilor și studenților încrederea în procesul nostru și să-i învățăm să și-l asume, nu doar să se bazeze pe tehnologie.

Am avut situații în care AI-ul a semnalat ceva, dar după verificare am descoperit că a fost un caz de reformulare foarte bine făcut, ceea ce a necesitat o analiză umană atentă. Cred că cheia e să nu ne lăsăm tentați să credem automat în rezultate, ci să le folosim ca un ghid, nu ca o autoritate finală.

Voi ce părere aveți? Cred, ca și voi, că integritatea și originalitatea sunt mai mult decât niște buzzwords: ele definesc adevărata noastră valoare ca educatori și ca indivizi.


Reply

–ForumLucrareLicenta.ro–

–ForumLucrareLicenta.ro–

–ForumLucrareLicenta.ro–